14هزار پرونده حقوقی بازنشستگان مختومه شد

مدیر کل حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری از کاهش 40 درصدی شکایات حقوقی بازنشستگان علیه این صندوق خبر داد و گفت: از 17 مهر 93 تا 26 اسفند 1394، 14 هزار پرونده حقوقی بازنشستگان علیه این صندوق در دیوان عدالت اداری مختومه شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، امین پورذاکری گفت:در سه ماهه اول سال جاری تنها 561 شکایت علیه صندوق ثبت شده در حالی که آمار ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته 970 مورد بوده است.
او افزود: در سال 94 چهارهزار و 800 شکایات حقوقی علیه صندوق بازنشستگی به ثبت رسیده است که با بررسی این شکایات توسط دیوان عدالت اداری رسیدگی، رای به نفع صندوق صادر شده است.

این مقام مسئول گفت: علاوه براین در سه ماهه اول سالجاری 361 رای از سوی دیوان عدالت اداری به نفع صندوق بازنشستگی صادر شده است که این رقم نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش را نشان می دهد.
پورذاکری برخورداری وراث اناث ازحقوق پدر یا مادر متوفی، اصلاح احکام بازنشستگی، محاسبه ضرایب حقوقی از سنوات گذشته را نمونه هایی از شکایات حقوقی ثبت شده علیه صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد.

ایجاد بانک اطلاعات جامع املاک غیرمنقول صندوق بازنشستگی
پورذاکری از ایجاد بانک اطلاعات جامع املاک غیرمنقول در صندوق بازنشستگی خبر داد و گفت: تاکنون تعداد اموال غیرمنقول صندوق مشخص نبود و حتی 80 درصد آنها به ثبت نمی رسید که با ایجاد این بانک جامع اطلاعاتی، کل اموال غیر منقول این صندوق سند دار شدند.

طی یکسال 14 هزار پرونده شکایات حقوقی مختومه شد
مدیرکل حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری با تشریح عملکرد حوزه حقوقی این صندوق گفت: با برنامه ریزی های انجام شده 14هزار پرونده شکایات حقوقی مطرح شده طی مدت یکسال و 5 ماه (از 17 مهر 93 تا 26 اسفند 94) مختومه و با صدور رای دیوان عدالت اداری کشور به نتیجه قطعی رسیده است.

او ادامه داد: این پرونده ها که از سال 83 در صندوق بازنشستگی مطرح و به دلایل مختلفی از جمله وجود بار مالی رها شده بود با پیگیری های انجام شده منتج به صدور دادنامه و رای نهایی از دیوان عدالت اداری شدند.

یک هزار و 700 شکایت در حوزه اقتصادی در حال بررسی است
پورذاکری آمارشکایات اقتصادی صندوق بازنشستگی را پنج هزار اعلام کرد و گفت: طی مدت یکسال (93- 94) به سه هزار شکایت اقتصادی رسیدگی وبا صدور رای مختومه شده است. هم اینک نیز یکهزار و 700 پرونده شکایت همچنان درحال رسیدگی است و منتظر صدور رای قضایی له یا علیه صندوق هستیم .

عظیمه کرج، حصارک ، مینی سیتی و زمینی در تبریز را بازپس گرفته شد
مدیرکل حقوقی صندوق بازنشستگی کشور بازپس گیری زمین 20 هکتاری واقع در عظیمه کرج را از جمله پرونده های اقتصادی مطروحه ذکر کرد وگفت: این زمین که توسط شهرداری کرج تصاحب شده بود پس از سه سال پیگیری، با صدور رای قضایی و رسیدگی دادستان کرج در تاریح 28 اردیبهشت ماه 95 به صندوق بازنشستگی بازگردانده شد.

او همچنین با اشاره به زمین حصارک گفت: پرونده این زمین نیز پس از 4 تا 5 سال پیگیری بالاخره به نتیجه رسید و با صدور رای دیوان عدالت اداری به نفع صندوق، زمین سال گذشته به تملک صندوق بازنشستگی درآمد.

پورذاکری همچنین گفت: زمین 32 هزار مترمربعی دیگری در سال 89 - 90 به مبلغ شش تا هفت میلیارد تومان زیرارزش واقعی آن که 12 میلیارد تومان بوده است توسط فردی با صندوق بازنشستگی معامله شده و سند آن نیز انتقال یافته بود که با صدور رای دیوان عدالت اداری در اسفند ماه سال 94 به صندوق بازگردانده شد.

این مسئول حقوقی گفت: زمین 12 هزار مترمربعی این صندوق واقع در تبریز در اختیار معارضین قرارداشت که با پیگیری و صدوررای نهایی قضایی دیوان عدالت اداری در تاریخ 14خرداد امسال بازپس گرفته شد.

پورذاکری گفت:هم اینک پیگیر بازپس گیری ملکی درخیایان فرشته تهران هستیم؛ این ملک طی سال های گذشته در دو بخش مسکونی و تجاری به تصرف فردی (م.ک) درآمده بوده است که با پیگیری های انجام شده بخش مسکونی این ملک رفع تصرف شد و بخش تجاری آن نیز درحال رسیدگی مراجع قضایی است.

او افزود: پیش بینی می شود تا 20 روزآینده این ملک نیز تعیین تکلیف و بازپس گرفته شود.

مطالبات صندوق بازنشستگی از نهادهای دولتی وغیردولتی وصول می شود
مدیرکل حقوقی صندوق بازنشستکی با تشریح سهام های این صندوق گفت: اینک در واحد پتروشیمی اصفهان سهامدارهستیم اما تاکنون هیچ سودی دریافت نکرده ایم، برای دریافت سود خود از سهام این مجموعه اقتصادی طرح شکایت کرده ایم و دادخواست آن نیز به ثبت رسیده و موضوع در حال رسیدگی است .

او ادامه داد: بخش عمده سهام این مجموعه متعلق به بخش حقیقی است که مالک اصلی آن بدلیل ارتکاب به تخلفاتی دربازداشت بسر می برد. این فرد هیچ سودی به صندوق پرداخت نکرده است و علاوه براین بدون اطلاع سهامداران و نیز صندوق تسهیلات بانکی را دریافت و بدون اطلاع صندوق خرج کرده است.

او از رسیدگی پرونده ای به نام شرکت صید صنعتی ایران خبر داد و گفت: صندوق بازنشستگی کشور در شرکت صید صنعتی ایران سهامی 40 درصدی دارد و مابقی سهام به دو فرد حقیقی است. این دو فرد اموال شرکت را از قبیل کشتی ها ، لنج ها و سایر اموال بدون اطلاع ومجوز صندوق که سهامدار است به فروش رسانده اند؛ اینک پیگیر موضوع هستیم و با ثبت دادخواست قضایی امیدواریم رای قطعی دادگاه زودتر صادر شود.

20103

کد خبر: 657305

وب گردی

وب گردی