57 میلیون نفر در ترکیه به سینما می روند

مرکز آمار ترکیه (TÜİK) طی گزارشی اعلام کرد شمار تماشاگران سینماهای ترکیه در سال ۲۰۱۵ با ۳.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۴ به ۵۷ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۱۱ نفر رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آناتولی، تعداد تماشاگران فیلم های سینمایی ترکیه با ۲.۲ درصد افزایش به ۳۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۰۰ نفر و شمار تماشاگران فیلم های سینمایی خارجی هم با ۴.۵ درصد افزایش به ۲۵ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۴۱۱ نفر در سینماهای ترکیه رسید.

بر اساس این گزارش تعداد سالن‌های سینما با ۸.۶ درصد افزایش در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ به ۲ هزار و ۳۵۶ مورد رسید. در این دوره تعداد صندلی‌ های سینما با افزایش ۷.۷ در صد به ۲۹۷ هزار و ۶۱۰ رسید.

در همین دوره تعداد فیلم‌های اکران شده با افزایش ۱۸.۴ درصد به رقم ۴۹ هزار و ۱۵۱ رسید. فیلم‌های سینمایی ترکی اکران شده نیز با افزایش ۲۶.۴ به ۲۱ هزار و ۲۹۴ و فیلم‌های سینمایی خارجی اکران شده با افزایش ۱۲.۸ به ۲۷ هزار و ۶۵۷ رسید.

در این گزارش تعداد استان‌هایی که دارای سالن سینما هستند، در سال ۲۰۱۵ حدود ۷۴ استان اعلام شده است. استان‌های اردهان، بایبورت، گوموش‌خانه، حکاری، ایغدیر، سینوپ و شرناق ترکیه سالن سینما ندارند.

تعداد تالار تئاتر در دوره ۲۰۱۴ - ۲۰۱۵ نسبت به دوره ۲۰۱۳ - ۲۰۱۴ با افزایش ۱۷.۷ حدود ۷۱۹ و شمار صندلی کل تالارهای تئاتر نیز به ۲۵۸ هزار و ۹۳۲ رسید.

همچنین بر اساس این گزاری تعداد نمایش تئاترها در دوره ۲۰۱۴ - ۲۰۱۵ نسبت به دوره ۲۰۱۳ - ۲۰۱۴ با افزایش ۲.۸ به ۶ هزار و ۸۲۵ رسید.

منبع: مهر

503502

کد خبر: 658276

وب گردی

وب گردی