گزارشهای مالی فاز ١٩ پارس جنوبی تسویه شد

مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس با اعلام این که همه صورت وضعیتهای مالی پیمانکاران این فاز پرداخت شده است، گفت: هیچ مسئولیتی درباره پرداخت نشدن حقوق کارگران متوجه شرکت نفت و گاز پارس نیست.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا مسعودی با اشاره به این که فاز ۱۹ پارس جنوبی تاکنون در سقف قرارداد مالی خود عمل کرده و از آن فراتر نرفته است، گفت: البته پیمانکاران انتظاراتی فراتر از قرارداد دارند، اما باید این انتظارها بررسی شود و پس از پایان کار، اگر براساس مفاد قرارداد زودتر از موعد عمل کرده بودند یا به دلیل حسن انجام کار پاداشی در نظر گرفته شده بود، به آنها تعلق می‌گیرد؛ در غیر این صورت نباید فراتر از سقف قرارداد، پرداختی انجام پذیرد، که تاکنون هم در فاز ۱۹ چنین اتفاقی رخ نداده است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی افزود: شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان کارفرمای پروژه تعهدهایی دارد که به آنها عمل کرده‌ است؛ در قرارداد به صراحت قید شده که پیمانکاران اصلی موظف به پرداخت «دیون ممتازه» یا همان حقوق کارگران هستند تا کارفرما را از هرگونه تحصن و اعتراضات مبرا کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس شرکت نفت و گاز پارس تمامی صورت وضعیتها را به موقع پرداخت کرده است و در این خصوص ادعایی علیه شرکت مطرح نمی‌شود اما درباره تخلفات پیمانکار، براساس وظیفه، مکاتبات را با شرکت ملی نفت ایران انجام داده‌ایم و شرکت از طریق حراست و امور حقوقی در حال پیگیری موضوع است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹پارس جنوبی همچنین به سازوکارهای پرداخت صورت وضعیتهای مالی پیمانکاران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با عنایت وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس، اخیرا مکانیسمهایی برای پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران در نظر گرفته شده است که این پرداختها در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون تأخیر انجام می‌شود و هیچ عذری از سوی پیمانکاران اصلی برای عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران مورد قبول نیست.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس در جریان بارگیری سکوی فاز ۱۸ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود با توجه به گشایشهای مالی آیا شاهد بهبود روند پرداختی به کارگران خواهیم بود، گفت: حتی زمانی که شرکت ملی نفت ایران با محدودیت منابع مالی روبرو بود، اعتبارات به اندازه ای تزریق می شد تا مطالبات کارگران پرداخت شود. طی ماههای اخیر نیز پول بیشتری به برخی پیمانکاران تزریق شده است. بنابراین مطالبات پیمانکاران به اندازه و حتی بیش از تعهدات پرداخت شده است.

607/601

کد خبر: 658484

وب گردی

وب گردی