گام نخست آسمانخراش ها نبرد با یونان است

رقابت‌های بسکتبال انتخابی المپیک ریو از فردا آغاز می‌شود و تیم ملی ایران نیز در منطقه تورین در اولین دیدار برابر یونان به میدان خواهد رفت.

به گزارش ایسکانیوز، رقابت‌های بسکتبال انتخابی المپیک ریو از فردا در فیلیپین، ایتالیا و صربستان آغاز می‌شود و تیم ملی ایران نیز باید در تورین ایتالیا رقابتش با حریفان نامدار را برای رسیدن به المپیک 2016 آغاز کند؛ رقابتی که البته بسیار دشوار است. ایران در گروه اول منطقه تورین با یونان و مکزیک قرار دارد و باید با این دو حریف قدرتمند پیکار کند.

در گروه دیگر مسابقات ایتالیا،‌ کرواسی و تونس هستند که در نهایت دو تیم اول هر گروه به نیمه نهایی می‌رسند و با هم مسابقه خواهند داد و در نهایت تیم قهرمان بلیت سفر به ریو را به جیب خواهد زد.

بسکتبالیست‌های ایران که با کسب رده سوم آسیا در سال 2015 جواز حضور مستقیم در المپیک ریو را از دست دادند با ترکیبی جدید و جوان در مسابقات شانس مجدد حضور پیدا کرده‌اند و اکنون روی کاغذ شانس کمی برای رسیدن به ریو دارند چرا که اکثر تیم‌های حاضر در منطقه تورین از قدرت‌های قاره‌های خود محسوب می‌شوند و مدعی حضور در المپیک هستند.

با توجه به شرایط کشورها می‌توان گفت که شانس اروپایی‌ها بسیار بیشتر از دیگر کشورهاست. از فیلیپین شروع کنیم که در آنجا فرانسه یک سر و گردن از حریفانش بالاتر است و مدعی اول محسوب می‌شود.

در صربستان می‌توان به قدرت میزبان اشاره کرد که جزو تیم‌های مدعی به حساب می‌آید اما در منطقه تورین پیش‌بینی سخت است. رقابت بین کرواسی و یونان که در رقابت‌های قهرمانی اروپا هم حریف یکدیگر بودند پیش‌بینی کردن را دشوار می‌کند. یونان در مسابقات داخل قاره‌ای 72 بر 70 کرواسی را برده‌است. با این شرایط می‌توان شانس کشورهای صربستان، فرانسه و یونان را بیشتر از بقیه دانست.

*برنامه روز نخست (فردا دوشنبه)

ایران - یونان - ساعت 20:30 به وقت تورین

ایتالیا - تونس - ساعت 23:30 به وقت تورین

در روز نخست مکزیک و کرواسی استراحت می‌کنند.

فاصله زمانی ایران با شهر مسابقات 2 ساعت و 30 دقیقه است.

607/602

کد خبر: 658743

وب گردی

وب گردی