ارائه خدمات پیشرفته توانبخشی در مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر

سرپرست مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که این مرکز جامع از مجهزترین مراکز توانبخشی کشور است، به تشریح جزئیات خدمات قابل ارائه در این مرکز پرداخت. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر، دکتر رضا موسوی، با اشاره به این که در مرکز توانبخشی جمعیت با برترین امکانات سخت افزاری و نیروهای مجرب، پیشرفته‌ترین خدمات توانبخشی به مددجویان و مراجعان ارائه می‌شود،گفت: این مرکز در بخش‌ فیزیوتراپی دستگاه مجهز به اسپاکپسول و سایر دستگاه‌های الکتروتراپی را دارد و همچنین خدمات ایزوکنتیک، شاک ویو، مگنت، لیزر را نیز ارائه می‌کند.
او افزود: در بخش کاردرمانی که مجهز به دستگاه‌های هوبر و سایر دستگاه‌های معمول کاردرمانی است نیز، خدمات توانبخشی ضایعات نخاعی، سکته مغزی، کودکان فلج مغزی، اوتیسم ارائه می‌شود و همچنین خدماتی مانند ارزیابی انحرافات ستون فقرات و اندام‌ها، تمرینات اصلاحی مناسب سنین مختلف، تمرینات مناسب برای بهبود عملکرد و تقویت عضلات نیز در واحد حرکات اصلاحی ارائه می‌شود.
سرپرست مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خدماتی که در بخش‌های تغذیه و گفتار درمانی مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر به هموطنان ارائه می‌شود، گفت: در این واحدها نیز خدماتی از قبیل مشاوره و تجویز رژیم‌های غذایی برای بیماران، توانبخشی اختلالات گفتاری در سکته مغزی، فلج مغزی، اوتیسم، اختلالات خواندن، نوشتن و تلفظی ارائه می‌شود.
او افزود: بخش شنوایی شناسی از دیگر بخش‌های خدمت رسان در این مرکز است که روزانه خدماتی از قبیل توانبخشی تعادلی و انجام انواع آزمایش‌های شنوایی و تعادلی شامل ادیومتری، تیمپانومتری و غیره ارائه می‌کند.
موسوی به با بیان این که انواع کفی طبی و کفش‌ طبی نیز در مرکز جامع توانبخشی در این مرکز ساخته می‌شود، به واحدهای اروتز و پروتز اشاره کرد و گفت: در این مرکز انواع پروتزهای اندام تحتانی با استفاده از قطعات پیشرفته (مفاصل هیدرولیک، پنوماتیک و انواع پنجه‌های فایبرکربنی)، پروتزهای سیت کست، ژل و سیلیکون لاینر، انواع پروتزهای اندام فوقانی و همچنین انواع اورتزهای پیشرفته در اندام‌های تحتانی، فوقانی و ستون فقرات برای بیماران ساخته می‌شود.
او به خدمات پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی توانبخشی اشاره کرد و افزود: در این پلی کلینیک نیز با حضور پزشکان فوق تخصص جراحی ستون فقرات، جراحی مچ پا، جراحی زانو، ارتوپدی اطفال، مغز و اعصاب اطفال، روانپزشکی اطفال، پزشکی ورزشی، ارتوپدی و همچنین پزشکان متخصص ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی و توانبخشی، روانپزشکی سالمندان، مشاور و روانشناس هر روزه به تعداد زیادی از مراجعان خدمات ارائه می‌شود.

20106

کد خبر: 659384

وب گردی

وب گردی