اپل دیگر آیفون ۱۶ گیگابایتی تولید نمی‌کند

طبق شایعاتی که اخیرا منتشر شده، آیفونی که امسال به بازار عرضه خواهد شد ممکن است به آن جذابیتی که خیلی از ما فکرش را می‌کردیم نباشد. با این حال برای کسانی که مدت‌های طولانی از مقدار حافظه گوشی‌های آیفون شرکت اپل شکایت می‌کردند، یک خبر خوب داریم. شاید این گروه خوشحال شوند اگر بدانند روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرده که شرکت اپل قرار است بلاخره دست از تولید مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون بردارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، براساس این گزارش مدل‌های آیفون جدید به جای آنکه از مدل پایه ۱۶ گیگابایتی شروع شوند، با مدل ۳۲ گیگابایتی شروع به عرضه خواهند کرد. براساس اطلاعاتی که منتشر شده گرچه مدل ۱۶ گیگابایتی ارزان قیمت‌تر بود و امکان خرید کاربران را بیشتر می‌کرد اما مدیریت حافظه این مدل بسیار دشوار و با دردسرهای مختلفی همراه بود.

اگر مساله بروزرسانی سیستم عامل گوشی‌ها را در نظر نگیریم، این روزها اپلیکیشن‌ها هم حجمی بیش از آنچه در گذشته اشغال می‌کردند را به خود اختصاص می‌دهند. به این شکل آیفون‌های ۱۶ گیگابایتی کاربران را وادار می‌کردند بسیاری از اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌شان را پاک کنند تا کمی فضای بیشتر درون حافظه به دست آورند.

اپل در نسخه جدید سیستم عاملش یعنی iOS 10 به فکر راه‌هایی برای بهتر کردن مدیریت حافظه گوشی‌های‌اش بوده اما با این حال در دنیای امروز گوشی‌های هوشمند که گوشی‌های اندرویدی امکان افزایش حافظه را از طریق کارت‌های حافظه فراهم می‌کنند، اپل هم باید فکری به حال حافظه گوشی‌های خود می‌کرد. حال احتمالا با عرضه گوشی‌های ۳۲ گیگابایتی و حذف مدل ۱۶ گیگابایتی بخشی از این دردسرها هم از بین می‌روند. گفتن ندارد که باید این خبر را با کمی شک و تردید در نظر بگیریم چون هنوز منابع رسمی آن را تایید نکرده‌اند.

20101

کد خبر: 659674

وب گردی

وب گردی