بحران کاهش جمعیت در کمین حشرات

این روزها اخبار متعددی درباره کاهش جمعیت زنبورها و پروانه‌های شهریار در سطح گسترده به گوشمان می‌خورد اما ظاهرا بحران کاهش جمعیت فقط مختص به این دو گونه حشره نمی‌شود و گونه‌های دیگر نیز با این چالش روبرو هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، کارشناسان حیات وحش به تازگی دریافته‌اند که در برخی از مناطق زمین تقریبا تمام گونه‌های حشرات در معرض خطر انقراض هستند. آنها هشدار داده‌اند که اگر به زودی این مشکل حل نشود، می‌تواند انعکاس‌ها و پیامدهای گسترده به دنبال داشته باشد.

حشرات، بخش مهمی از اکوسیستم جهانی هستند. آنها نه تنها خدمات ارزشمندی در زمینه گرده افشانی ارائه می‌کنند بلکه در عین حال نیز جایگاه مهم و اصلی در زنجیره غذایی بسیاری از حیوانات دارند. بنابراین کاهش تعداد حشرات به معنای کاهش غذا است که در نهایت به کاهش جمعیت گیاهان و جانوران منتهی می‌شود.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، یکی از چالش‌های موجود این است که حشرات در قالب گونه‌های مجزا به خوبی شناخته نشده‌اند زیرا میلیون‌ها گونه حشره در جهان وجود دارند اما فقط تعداد محدودی از آنها به شکل تخصصی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، تنها حدود ۲۰ درصد از گونه‌های حشرات در جهان فهرست‌بندی شده‌اند و همچنین روابط همزیستی که بسیاری از گیاهان با حشرات دارند به ندرت به طور کامل و مفصل مطالعه و درک شده‌اند.

20103

کد خبر: 662359

وب گردی

وب گردی