واکنش غروی به دیدار احمدی‌نژاد با برخی روحانیون

عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید: احمدی‌نژاد اگر هم بخواهد بیاید، نه تنها زمینه لازم برای حضور ندارد بلکه شورای نگهبان هم او را تأیید صلاحیت نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، آیت الله سیدمحمد غروی در رابطه با برخی اخبار مبنی بر دیدار مخفیانه احمدی نژاد با برخی از علما، گفت: این قبیل تحرکات را نباید جدی گرفت، در منزل آقایان علما که به روی هیچ کسی بسته نیست، برفرض هم این دیدارها انجام شود، چه نتیجه‌ای می‌خواهد به همراه داشته باشد.

وی افزود: شخصیت‌ها و علمایی که جایگاه داشته باشند، مطمئنا به احمدی نژاد اجازه ملاقات نمی‌دهند، اما افرادی که در رده‌های پایین جای می‌گیرند، ممکن است دست به چنین دیدارهایی بزنند.

آیت الله غروی با تأکید بر این نکته که «چهره‌های شناخته شده و تأثیرگذار روحانیت، اجازه دیدار به احمدی نژاد نمی‌دهند که از این طریق راه برای او باز نشود»، اظهار کرد: احمدی‌نژاد در مقطعی قرار گرفته است که بنا بر مقتضیات سیاسی دست به چنین تحرکاتی می‌زند.

او معتقد است که«احمدی نژاد اگر هم بخواهد بیاید، نه تنها زمینه لازم برای حضور ندارد بلکه شورای نگهبان هم او را تأیید صلاحیت نمی‌کند. علاوه بر این احمدی‌نژاد پرونده‌های مفتوحه ای دارد.»

عضو جامعه مدرسین قم، گفت: باید دو نکته را در مورد احمدی‌نژاد و حرکات انتخاباتی‌اش در نظر داشت. اولا احمدی نژاد جرأت نمی‌کند، در این زمینه حاضر شود. نکته دوم اینکه یک عده ای از علما دفعه پیش با حسن نیت با احمدی نژاد رفتار کردند اما گمان نمی‌کنم اینبار فردی از روحانیت به ایشان روی خوش دهد.

آیت الله غروی، این حرکات احمدی نژاد را اینگونه تعبیر میکند: احمدی نژاد با این حرکات تبلیغاتی میخواهد فقط نشان دهد که در صحنه حاضر است. اما روحانیون هرگز تجربه تلخ‌شان با احمدی نژاد را تکرار نخواهند کرد.

202/201

کد خبر: 665489

وب گردی

وب گردی