شاید اپل واچ جدید شیشه محافظ نازکتری داشته باشد

یکی از اولین انتقادهایی که به نسل نخست ساعت هوشمند اپل وارد شد، ضخامت زیاد آن بود. گرچه قطر ۱۰.۵ میلیمتری اپل واچ در مقایسه با سایر رقبا چندان هم زیاد نبود، اما انتظار از محصولات این کمپانی به مراتب بیشتر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجیاتو، حال از گوشه و کنار خبر می رسد که شرکت ساکن کوپرتینو قصد دارد نسل دوم ساعت هوشمندش را با ضخامت کمتری روانه بازار کند، بدون آن که قابلیت های مفیدی چون عمر باتری را فدا سازد.

بر اساس جدیدترین گزارش، اپل می خواد متد قبلی «glass-to-glass» را در تولید شیشه محافظ نمایشگر OLED اپل واچ کنار گذاشته و در عوض به سراغ راهکاری موسوم به «one glass solution» برود. همان طور که از نام این روش پیداست، به احتمال زیاد یک لایه از شیشه پوشاننده کم شده تا ضخامت کلی نمایشگر کاهش بیابد.

البته مشخص نیست که ضخامت یک لایه شیشه دقیقاً چقدر خواهد بود، اما به نظر می رسد این تغییر آن قدر قابل توجه هست که به کاهش ابعاد ملموس ساعت هوشمند اپل منجر شود.

انجام این کار اما چندان ساده به نظر نمی رسد؛ کمپانی TPK به عنوان مونتاژ کننده شیشه محافظ روی نمایشگر OLED، پس از جایگزینی شیشه های تک لایه، هنوز نتوانسته سرعت خط تولید خود را به حد مطلوب اپل برساند. البته هنوز مشخص نیست که این مشکلات منجر به تاخیر در رونمایی و عرضه اپل واچ ۲ خواهد شد یا نه. انتظار می رود که نسل دوم ساعت هوشمند اپل تا قبل از پایان سال جاری روانه بازار شود.

20101

کد خبر: 665974

وب گردی

وب گردی