رونمایی از مرسدس بنز کلاس A

بالاخره مرسدس بنز جزییات بیشتری از نسل جدید کلاس A که قرار است بر روی پلتفرم MFA ارتقا یافته سوار شود منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز،شرکت مرسدس بنز در سال ۲۰۱۲ با اعمال تغییراتی تصمیم گرفت کلاس A خود را از یک مینی MPV به یک هاچ بک تغییر دهد و این رویه در نسل چهارم این اتومبیل نیز رعایت شده است. اتومبیلی با ظاهری دگرگون شده، بزرگتر و با هندلینگ بهتر.

شاید مهم ترین موضوع در خصوص کلاس A جدید رونمایی از پلتفرم جدید آن میباشد. این خودرو که کماکان به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود بر روی پلتفرمی قرار دارد که بطور گسترده بهسازی شده و MFA2 نام دارد. به لطف این تغییرات اکنون فاصله دو محور این اتومبیل بیشتر شده و در نتیجه فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم میشود.

تصاویر منتشر شده نشان میدهد A کلاس هم از همان سبکی در طراحی پیروی میکند که سایر مدل های مرسدس در یکی دو سال اخیر کمابیش بر اساس آن طراحی شده اند. سبک خاص جلوپنجره، خطوط روی درب ها و چراغ های کشیده عقب از جمله این ویژگی ها هستند. به ویژه در چراغ های عقب استفاده از دو رشته LED کشیده به نوعی امضای مرسدس بنز میباشد که در محصولات اخیر رعایت شده است. طبق شنیده ها A کلاس جدید فعلا در آرایش پنج در عرضه شده و خبری از نسخه ۳ در نخواهد بود.

هنوز چیز زیادی درباره مشخصات فنی این اتومبیل ارائه نشده اما موتور ۲٫۱ لیتری دیزلی معروف در خانواده بنز با یک موتور ۲ لیتری دیزل جدید جایگزین میشود. این تغییر موجب شده قدرت خودرو از ۱۶۰ به ۱۹۰ اسب بخار افزایش یابد. باید یادآوری کرد اوایل سال جاری مدیر بخش پیشرانه مرسدس از کار بر روی یک موتور سه سیلندر خبر داده بود که همراه با موتورهای الکتریکی در محصولات این شرکت نصب خواهد شد و به نظر میرسد بهترین گزینه برای استفاده از این موتور کوچک نسل جدید کلاس A باشد. پیشرانه الکتریکی که قرار است موتور درونسوز ۳ سیلندر را همراهی کند یک موتور الکتریکی ۵۰ کیلوواتی است که به تنهایی میتواند مسافتی برابر ۳۰ مایل را طی کند. در کنار اینها عرضه یک موتور ۲ لیتری بنزینی توربو نیز دور از ذهن نخواهد بود. برای این پیشرانه ها نیز احتمالا یک گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه عرضه خواهد شد.

603/601

کد خبر: 666225

وب گردی

وب گردی