سهام جدید مهمان فرابورس می شود

صبح امروز چهارمین نشست خبری یک_دیدار_یک_عرضه جهت بررسی ظرفیت های شرکت دامداری تلیسه نمونه صبح امروز در فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در جریان عرضه روز جاری سید فضل الله امیر ارجمندی – مدیر عامل شرکت دامداری تلیسه نمونه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت این شرکت توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تامین غذا یکی از مسائل بسیار مهم در دنیاست، گفت: امروزه منابع آب بسیار محدود است و در حال حاضر 9 کشور جهان 60 درصد از آب شیرین دنیا را در اختیار دارند و لازم به ذکر است که تولید مواد غذایی یکی از مسایل بسیار قابل اهمیت است.

ارجمندی به تاسیس شرکت دامداری تلیسه نمونه در سال 1372 اشاره کرد و گفت: این شرکت به نوعی جزو دومین شرکتی است که در حوزه کشاورزی، دامپروری و شیلات در کشور فعالیت دارد و با کیفیت ترین محصولات را تولید می کند.

وی گفت: این شرکت از طریق فرابورس توانسته وارد بازار سرمایه شود همچنین می توان گفت که جزو معدود شرکت هایی است که توانسته به بورس راه پیدا کند.

امیر ارجمندی با اشاره به اینکه در این مجموعه روزانه بیش از 100 تن شیر با کیفیت تولید می شود، گفت: یکی از برنامه های شرکت این است که در نظر دارد تا با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور اقدام به احداث 30 هکتار گلخانه جهت تولید صیفی جات و سبزیجات کند و تاکنون پروانه تاسیس آن اخذ شده است.

مدیر عامل شرکت دامداری تلیسه نمونه درباره برنامه هایی که شرکت در نظر دارد تا در راستای بهبود تولید به کار گیرد، گفت: شرکت در صدد است تا از طریق به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا در حوزه کشاورزی و دامپروری در استان سرآمد شود و به این منظور در تلاش هستیم تا تولید شیر با کیفیت را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی بر آن داریم تا حدالامکان منابع مصرفی را از داخل کشور تامین کنیم و در جهت ایجاد اشتغال و تولید بستری جدید را فراهم کنیم.

وی گفت: در تلاش هستیم تا تولید شیر را افزایش دهیم و لازم به ذکر است که در بخش شیلات جزو بزرگترین تولید کننده ماهی در شهریار هستیم و در نظر داریم تا با تغییراتی که ایجاد می شود تولید را بهبود بخشیم.

مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه یکی ازمهمترین مزیت های این شرکت نزدیک بودن به شهر تهران است، گفت: قریب به 180 هکتار اراضی در اخیتار این شرکت است که موقعیت این شرکت با اراضی که در اختیار دارد در سطح تهران بی نظیر است.

ارجمندی ادامه داد: شرکت دارای دو بخش گاوداری است که یک بخش آن در شهریار و دیگری در حسن آباد است، در گاوداری شهریار 6هزار راس دام و نزدیک به 1700راس دام در حسن آباد است.

وی درباره وضعیت صورت مالی شرکت گفت: شرکت در حال حاضر با سرمایه 7 میلیارد تومانی همراه است.

مدیر عامل این شرکت درباره ترکیب سهامداری این شرکت بیان کرد: 51 درصد از سهام به شرکت فردوس پارس تعلق دارد، 35 درصد متعلق به بنیاد مستضعفان و در آخر 14 درصد آن نیز در اختیار بخش خصوصی است.

در ادامه این جلسه مظاهر ربیعی، مدیر مالی شرکت تلیسه نمونه با اشاره به اینکه سود خالص شرکت در سال گذشته 49 میلیارد ریال بود که بر اساس تصویب مجمع 45 میلیارد و 500میلیون ریال آن بین سهامداران تقسیم شد،افزود: به این ترتیب به ازای هر سهم 650 ریال سود برای سال 94 تقسیم شد.

وی پیش بینی سال 95 را 57 میلیارد ریال سود اعلام کرد و گفت: برای سال جاری به ازای هر سهم 825 ریال سود پیش بینی شده است.

مدیر مالی این شرکت درباره عملکرد سه ماه گفت: شرکت در سه ماهه 29 درصد معادل 243 ریال سود را محقق کرده است و امید است تا پایان سال به سود 100 و حتی افزایش سود نیز برسیم.

وی همچنین یکی از مهمترین مزیت های این شرکت معافیت 100 درصدی مالیاتی دانست و گفت: این صنعت به دلیل حمایت های دولتی 100 درصد از پرداخت مالیات معاف است.

ربیعی در پایان از احتمال افزایش سرمایه در سال جاری خبر داد و گفت: این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران خواهد بود اما هنوز درصد آن نهایی نشده است.

401/601

کد خبر: 667756

وب گردی

وب گردی