دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، میزبان خانواده های دانشجویان و علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه بود.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور و لزوم انتخاب رشته صحیح، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در راستای یاری رساندن به دانشجویان جدید و خانواده هایشان، اقدام به برگزاری مشاوره ی رایگان تحصیلی و آشنایی خانواده ها با این دانشگاه کرد.

در این جلسه که با استقبال پرشور خانواده ها همراه بود، دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کارآفرین برتر کشور با اشاره به تاریخچه و افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: توصیه ی اول ما به دانشجویان این است که در تصمیم گیری برای انتخاب رشته به مسایل حاشیه ای مانند دوری مسیر، بعد جغرافیایی، میزان درآمد در آینده و مسایلی از این دست توجه نکنند و در مسیری گام بردارند که برای جامعه و انسان ها مفید باشند، چرا که همه چیز ثروت و کسب درآمد نیست.

رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مقصود بنیادین انسان ها گفت: ما به دنیا آمده ایم که اثر وجودی برجای بگذاریم. شرکت های آرمانی به فراتر از سود فکر می کنند و هدف شان تسخیر قلب افراد است؛ انسان های موفق به دنبال اثر گذاری برای بشریت هستند.

وی با تاکید بر تلاش و پشتکار در زندگی، گفت: همان طور که امام (ره) فرمودند، باید اعتقاد داشته باشیم که می توانیم؛ رمز موفقیت، خودباوری است.

دکتر موسی خانی تصریح کرد: ما باید به "چرا" فکر کنیم، نه به "چگونه"؛ آن هایی که به دنبال چرا هستند، مقصود و هدف دارند؛ چرا به دنیا آمده ایم، چرا درس خواندیم، چرا دانشگاه آمدیم، چرا زندگی می کنیم. اگر این چرایی جمع شود، می شود غایت و هدف نهایی از زندگی که قطعا تنها ثروت و شهرت نیست. ما باید بدانیم که هدف از آفرینش چیست، باید بدانیم که برای یک غایت نهایی زندگی می کنیم.

وی با بیان زندگی نامه و سرگذشت بسیاری از دانشمندان و مخترعان جهان، ادامه داد: این نوابغ هر کدام اثری از خود برجا گذاشته اند و قطعا هدف آن ها خدمت به بشریت بوده نه ثبت یک اختراع؛ ما باید از آنان الگو بگیریم و به دنبال خلق یک اثر وجودی باشیم.

دکتر موسی خانی گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند بهترین مردم، سودمندترین آن ها است و یا می فرمایند بهترین مردم، دانشمندان هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به حضور بسیاری از دانش آموختگان این دانشگاه در مراتب بزرگ کشور، دانشگاه ها و سازمان های بزرگ جهان، تصریح کرد: شما عزیزان نیز می توانید موفق باشید و تا اینجا هم نشان دادید که انسان های بزرگی هستید.

در ادامه ی این مراسم دکتر موسی خانی به سوالات حاضران پاسخ داد و سپس میهمانان با حضور در دانشکده ی برق و شرکت در کارگروه های تخصصی، اطلاعات لازم در خصوص رشته ی مورد علاقه ی خود را کسب کردند.

همچنین در ادامه پذیرفته شدگان کنکور و خانواده هایشان با حضور در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از نزدیک با امکانات و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه آشنا شدند.

20101

کد خبر: 671456

وب گردی

وب گردی