برانکو:رضاییان از لحاظ بدنی خیلی عقب است/حواسمان به حیاط استقلال نیست!

آرش محمدی_صدف خالقی/ سرمربی کروات پرسپولیسی ها گفت:همه تیم ها در مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی برای برد دارند مخصوصاً تیم های تراکتور، استقلال و سپاهان که این به زیبایی بازی ها و بالا رفتن سطح کیفی این دیدار ها کمک زیادی می کند.

برانکو ایوانکوویچ درباره فصل گذشته، نایب قهرمانی پرسپولیس، نقل و انتقالات و ... گفت و گویی با ایسکانیوز داشت که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

** از فصل پانزدهم شروع کنیم، یک پایان دراماتیک برای پرسپولیس که خیلی ها از جمله هوادارن متعصب سرخ پوشان را ناراحت کرد و به لطف تفاضل گل استقلال خوزستان قهرمان شد!!

بله، متاسفانه به خاطر تفاضل گل نتوانستیم قهرمان شویم، قهرمانی که سال قبل واقعا استحقاق آن را داشتیم، بازی های بسیار زیبایی انجام می دادیم،مخصوصا مقابل رقبای اصلی مان مثل استقلال تهران و استقلال خوزستان که موفق شدیم با اقتدار آن ها را شکست دهیم و شایسته قهرمانی باشیم.

در این موقعیت ها معمولاً بازی های رودررو تعیین کننده هستند و نتایج بازی های رودررو ملاک قرار می گیرد نه تفاضل گل. سال گذشته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم، و استحقاق قهرمانی را داشتیم که در طول فصل توانستیم مشکلات را کنار گذاشته و به سمت فوتبال حرفه ای برگردیم.در نهایت به استقلال خوزستانتبریک می گوییم که قهرمان شد.خودمان مقصر هستیم که بازی با نفت تهران به روش بازی های متعدد دیگری که داشتیم انجام دادیم و در آخر نتیجه را واگذار کردیم، دیداری که نباید می باختیم. اما مهمترین مسئله برایمان رضایت هواداران مان از تمام بازی هایمان در طول فصل بود و از تماشای بازی تیمی شان لذت می بردند، همینطور این که ساختار تیم را عوض کردیم و به پرسپولیس یک انرژی و انگیزه مضاعف و جدیدی را تزریق کردیم، همین یک انگیزه بیشتر برای فصل جاری است که بتوانیم به هدف نهایی مان برسیم. اگر نگاهی به دیدارهای گذشته پرسپولیس بیندازیم، آمار قابل قبولی خواهیم دید، آخرین شکست پرسپولیس در تهران بازی با نفت تهران بود، حدود 28 بازی ما فقط یک بازی را باختیم.

** نفت تهران! شاید بدترین شکست پرسپولیس!! و برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر هم خبرنگاران و هم هواداران برای برانکو و تیمش دست زدند بعد از این که این تیم قهرمان نشد!

بله، من خیلی خوشحال بودم از این بابت، چون واقعا قبل از همه، بازیکنان ما استحقاق این تشویق را داشتند، بیشتر از همه هواداران شایستگی این شادی را داشتند که کل فصل به عنوان یار دوازدهم ما بودند و تشویقمان کردند و تیم محبوبشان را تنها نگذاشتند. طبیعی است که برایمان افتخاری بزرگ است که هواداران تشخیص دادند همه برای این تیم زحمت می کشیم، و این حمایت شان برای ما بزرگترین ارزش را داشت.

به هرحال تبریک می گوییم به شما و همه هواداران پرسپولیس، چرا که این تیم را در حد یک قهرمان دیدیم، چهره یک تیم حرفه ای واقعی را در پرسپولیس سال گذشته دیدیم. حالا از فصل گذشته خارج شویم و به سراغ نقل و انتقالات برویم.

** در فصل نقل و انتقالات قطعاً دو سه لیست به باشگاه دادند چند درصد از خواسته هایشان در این لیست ارائه شده برآورده شده؟

در واقع سازماندهی مجدد تیم را کاملاً با باشگاه هماهنگ بودیم، بعد از این که یک عده ای از بازیکنان رفتند مسلماً در پست های آن ها احساس نیاز شد که باید جای آنها را پر می کردیم. طبیعی است که در چنین موقعیتی بازیکنان زیادی در لیست بودند و خودشان تمایل داشتند به پرسپولیس بیایند، اما ما طبق نیازمان باید تیم را می بستیم و خب هرکدام به دلایلی از لیست خط می خوردند. حتی بعضی از بازیکنانی که مد نظرمان بود و عضو تیم بودند را نتوانستیم نگه داریم، مثل لوکاماریچ که بازیکن خود ما بود و می خواستیم نگهش داریم اما نشد، طبیعی است که او هم برنامه های خودش را داشت مجبور شدیم که تصمیم دیگری بگیریم. ما در سطح بسیار بالایی توانستیم به آن خواسته هایی که برای جذب بازیکنان داشتیم برسیم. سیدجلال حسینی که در لیست ما بود را به سرعت جذب کردیم،ما موفق شدیم آنتونی گولتس، دو اوکراینی و چند بازیکن جوان آینده دار در اختیار بگیریم.در کنار این بازیکنان جوان یک گروهی از بازیکنان با تجربه مثل حسین ماهینی که سربازی اش تمام شد و برگشت ، محسن ربیع خواه، علیرضا بیرانوند، وحید امیری و مهدی طارمی را جذب کردیم تا تیم را آن جوری که می خواستیم پر کردیم. همچنین کادری که مد نظرم بود جذب شدند و کاملا از آن ها راضی هستم، که در نهایت نتیجه این انتخاب ها را در چهار هفته اخیر نشان دادیم.

** فکر می کنم، تنها چیزی که تمرکز تیم برانکو را به هم زد جدایی طارمی و رضاییان و بازگشت دوباره آن ها بود!!

آن ها بازیکنان حرفه ای هستند و طبیعی است که این حق را دارند بهترین تصمیم را برای خودشان بگیرند، حالا آیا آن تصمیم درست بود یا نه زمان نشان داد. مهدی و رامین حق انتخاب دارند مثل همه مردم که در زندگی دنبال پیشنهادات بهتر هستند، در اینجا فقط پول مطرح نیست بلکه جاه طلبی و پیشرفت ورزشی هم ملاک است؛ طارمی لحظات آخر و به موقع برگشت اما رضاییان با مشکلاتی مواجه شد که در نهایت کمیته انضباطی حق را به باشگاه داد و باشگاه برنده شد. حالا هم که رامین بازیکن پرسپولیس تلقی می شود، اما او از نظر آمادگی نسبت به بقیه خیلی عقب است و باید دید در آینده چه خواهد شد.

** در ابتدای تمرینات پرسپولیس، چندین مصاحبه هم انجام دادید و عنوان کردید که یک بازیکن ملی پوش است که حتی جواب تلفن ها ما را هم نمی دهد و فکر می کنم که الان ناراحتی شما از رامین رضاییان بیشتر مربوط به آن موضوع باشد؟

خب چرا می گویید یک ملی پوش؟! آن ملی پوش الان مشخص است، رامین رضاییان. ما خواستیم که همه بازیکنان در یک تاریخ مشخص بیایند و خودشان را به باشگاه معرفی کنند، تا برنامه های فصل جدید را از همان اول در اختیارشان بگذاریم و ببینیم چه تصمیمی بهتر است برای باشگاه و تیم، شغل ما حرفه ای است و رفتارمان و برنامه هایمان هم باید حرفه ای باشد.

** برای اینکه جابجایی برای لیست پرسپولیس صورت گیرد فکری شده؟

این مسئله مربوط به باشگاه است. فعلا موضوعی نیست که بخواهد علنی شود و افکار عمومی به هم بریزد.همانطور که زمان نقل و انتقالات اسمی برده نشد الان هم تا قطعی نشود نمی شود چیزی اعلام کرد.

** یعنی خیالمان راحت باشد که در این نقل و انتقالات خود آقای برانکو نرود؟

من دو سال دیگر قرارداد دارم.

** یکسری شایعه پراکنی ها شروع شده که آقای برانکو بسیار عصبانی هستند از حضور مجددا رضاییان در لیست پرسپولیس و حتی کارهایشان در امارات در حال انجام شدن است از طریق یکی از دوستان نزدیک ایرانی شان؟

من به جرات می گویم که در همه دنیا دوست های زیادی دارم و خیلی خوشحالم از این بابت. هر جا در دنیا بروم دوست، رفیق و همکار دارم و این بهترین هدیه ای است که ورزش به من داده. یک ثروت بزرگی که دارم دوستی، ورزش و دوستان خوب است. طبیعی است به سفر می روم که دوستانم را ببینم و اینها همه سفرهای شخصی ام است.

** ما هم خوشحال می شویم که اینها همه شایعه باشند!

گفتم امسال و سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم.

** خیلی ها نتیجه گیری های سال قبل پرسپولیس را گذاشتند به حساب آن همدلی که فوت هادی نوروزی به وجود آورد برای پرسپولیسی ها و ادعا می کردند که این موفقیت برای پرسپولیس امسال ادامه دار نخواهد شد، ولی عملاً می بینیم پرسپولیس شروع خوبی داشته و تیم منسجمی ساخته شده است. چه تفکری پشت این کار بوده است؟

فقدان هادی نوروزی یک فقدان بزرگ بود برای همه ما، البته خب بزرگترین فقدان برای خانواده هادی بود. اما برای جامعه و خانواده ورزش ایران فقدان بزرگی بود، و طبیعی است که نمی توانستیم جایگزینی برایش پیدا کنیم.در کنار همه این مسائل یک ناراحتی مضاعف دیگر داشتیم که در نهایت نتوانستیم قهرمانی را هدیه کنیم به روح هادی. اما به هر حال بعد از این حادثه غم بار بازیکنان توانستند از این شوک بیرون بیایند و تلاش کنند تیمشان موفق شود. هادی به طور ابدی در قلب ما باقی خواهند ماند و در تاریخ پرسپولیس ثبت شده و بازیکنی است که قطعاً فراموشش نخواهیم کرد و همیشه با ما خواهد بود هم در بردهایمان و هم در شکست هایمان.

** پس آن انسجام تیمی ارتباط چندانی با هادی نوروزی نداشته؟

هادی نوروزی در هر بازی با ما بود و همچنان هم با ما خواهد بود. همین روزها هم سالگرد فوتشان است و خب طبیعی است همه ما دوست داریم که به عنوان یک تیم باشیم و از ایشان تشکر کنیم بخاطر همه چیزهایی که به باشگاه داد. هادی کاپیتان پرسپولیس بود و خب کاپیتان بودن هم مشخص است که چقدر اهمیت دارد مانند آقای علی پروین و دایی و کریمی و بزرگان دیگری که بودند.

** پرسپولیس برخلاف فصل گذشته شروع خوبی در لیگ جدید داشت و این یعنی از شکست ها درس گرفته آیا قرار است آن اتفاقی که برای استقلال پارسال افتاد امسال برای پرسپولیس بیافتد یا نه؟

فوتبال به نظر من قشنگترین چیز در دنیا است . ما پارسال هم که نتایج بدی داشتیم، خوب بازی می کردیم و هوادارانمان این را فهمیده بودند و تشویقمان می کردند. آن ها به ما اعتماد کردند و ما به بهترین نحو ممکن جواب دادیم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که تداوم این نتیجه و بازی هایمان را در ادامه فصل داشته باشیم.

** استقلالی ها خودشان را با پرسپولیسی پارسال مقایسه می کنند می خواهم ببینم افق روشنی برای آن ها می بینند یا نه؟

آنها به اندازه کافی مشکلات خودشان را دارند، ما فقط روی پرسپولیس تمرکز کرده ایم. علی اکبر طاهری، هیات مدیره محترم، کادر فنی و بازیکنان تمرکزشان روی رشد و توسعه باشگاه است،در بحث سازماندهی باشگاه هم در کارهای تخصصی مان مشغول هستیم و روز به روز در حال بهتر و بهتر شدن هستیم و نگاهمان به حیاط دیگران نیست که در خانه شان چه می گذرد .(خنده)

** پرسپولیس آنقدر خوب بازی کرده در این فصل که خیلی از هواداران چشم بسته قهرمانی سرخ پوشان را می بینند و چشم دوخته اند به آسیا؟

راه طولانی در پیش داریم، هنوز زود است برای قضاوت کردن، سال گذشته 15امتیاز پایین تر از تیم صدر جدول بودیم ولی موفق شدیم و رسیدیم به صدر این یعنی باید تمرکز کافی داشته باشیم و هر بازی را با حداکثر توان انجام دهیم تا اختلاف با تیم های پایین جدول را بیشتر کنیم و در هر بازی به دنبال برد باشیم اما در کنار برد و نتایج دوست داریم برای هوادارانمان یک نمایش زیبا یک بازی قشنگ ارائه دهیم که در این بخش هم بتوانیم به خوبی عمل کنیم.

** یک مشکل بزرگی که برای تیم ها و برانکو وجود دارد اردوهای تیم ملی است،اردوهای طولانی مدت قطع و وصل شدن لیگ ضربه به تیم ها وارد نمی کند؟

متاسفانه لیگ فعلا تعطیل شده و این اصلاً خوب نیست، اما خب همه می دانیم که تیم ملی به هر موضوع دیگری ارجحیت دارد و همه آرزوی موفقیت تیم ملی را داریم. همان طور که بسیار مهم است تیم باشگاهی مان هم در بازی آسیایی شرکت می کند. خب قطعا این قطع و وصل شدن لیگ روی بازیکنان تاثیر گذار است، اما ما دنبال بهانه و توجیه نیستیم و کار خودمان را می کنیم.

** از سمتی هم یکسری بازیکنان دعوت می شوند و خط می خورند و شرایط روحی خوبی ندارند، مثل کمال کامیابی نیا برای آن هم فکری کردید؟

همیشه بزرگترین افتخار این است که یک بازیکنان برای تیم ملی اش بازی کند و من هم به عنوان سرمربی سابق تیم می دانم که چقدر مردم و بازیکنان به تیم ملی شان علاقه دارند و خب طبیعی است آنهایی که خط می خورند یک مقدار غمگین می شوند، اما اینها حرفه ای هستند و طبیعی است و من فکر می کنم که این اتفاق یک انگیزه مضاعفی در آنها ایجاد می کند که بیشتر کار کنند که بتوانند خودشان را دوباره به تیم ملی تحمیل کنند.

** یک سری حاشیه ها با سرمربی تیم ملی، آن مسائل به فراموشی سپرده شده یا خیر؟

من با هیچ کسی مشکلی ندارم هیچ حاشیه ای هم ندارم. من فقط تفکرات خودم را دارم ،چون اینجا نیامده ام با کسی درگیر شوم؛ آمده ام اینجا دانش و تجربه خودم را در اختیار تیم بگذارم و کمک کنم که بازیکنان فوتبال ایران بهتر شوند.

**گولتس می خواهد در بازی های آسیایی باشد؟

گولتس بازیکن ما است و در رقابت است برای 11 نفر اول ما و تمام تلاشش را هم می کند تا در ترکیب اصلی ما قرار بگیرد.

** برخی گمانه زنی ها شده و گفتند رامین رضاییان را بیاورند گولتس را در دیدارهای آسیایی به خدمت می گیرند!

نه این ها همه حدس و گمان های سایت ها است. چون این مسئله تنها مربوط به باشگاه نمی شود مربوط به خود بازیکن هم هست. از من هم این روزها زیاد پرسیدند گفتند آیا رامین فقط در آسیا بازی خواهد کرد صحبت هایی است که گفته می شود و صحت ندارد.

** صحبتش بود که بسیاری از بازیکنانی نیم فصل به پرسپولیس می آیند، بازیکنانی که تا نیم فصل با تیم هایشان قرارداد داشتند.

همه تیم ها به دنبال تفکرات خود و به اجرا گذاشتن آن ها هستند. در نیم فصل که فصل زمستانی است خیلی سخت می شود بازیکن تراز اول تیم های دیگر را جذب کرد. همه بازیکنان خوبشان را نگه می دارندهیچ باشگاهی هم حاضر نمی شود بازیکن خوبش را رد کند به خاطر همین خیلی سخت می شود در نیم فصل بازیکن خیلی خوب پیدا کرد.

** این دو اوکراینی که آمدند اضافه وزن دارند!! مگر یک بازیکن در سطح حرفه ای می تواند با اضافه وزن بیاید؟

بله می تواند، آگوئه رو در منچستر سیتی آمد و اضافه وزن هم داشت این اتفاقات در فوتبال حرفه ای دنیا می افتد، من هم در مورد این مسئله مشکلی نمی بینم.ما باید درک کنیم وقتی یک بازیکن استراحت می کند و در پروسه تمرین نیست با اضافه وزن مواجه می شود.

ما در مورد بازیکنانی صحبت می کنیم که مثلا 1-2 کیلو اضافه وزن دارند؟ آیا این مشکل خاصی است!! ما می دانیم که آنها در باشگاه خودشان مشکل داشتند، مالک باشگاهشان پناهنده شد و به روسیه مهاجرت کرد، باشگاه شان از هم پاشید، تمرین نداشتند. 5 روز از شروع فصل گذشته بود که به ما اضافه شدند و طبیعی است نمی توانند با بچه هایی که در دوران آماده سازی بودند رقابت کنند. بلافاصله آمدند و روی نیمکت نشستند و بلافاصله بازی هم کردند. اگر آن موقعیتی که بازیکن اوکراینی در بازی با فولاد داشت گل می شد نظرها هم تغییر می کرد، همان هایی که الان این مسئله اضافه وزن را بزرگش کردند می گفتند برانکو عجب بازیکن عالی گرفته،عجب تعویض طلایی شد و از این قبیل حرف ها... ما آن ها را در موقعیتی جذب کردیم که لوکو ماریچ رفت و طارمی را هم در اختیار نداشتیم.

** جذب این دو بازیکن اوکراینی، یک خرید هول هولکی بوده؟

نه هول هولکی نبود مشکل را باید حل می کردیم.یک مربی ایرانی که اوکراین زندگی می کند آن ها را معرفی کرده است. نمی دانم چرا همه فکر می کنند کسی اینجا پولی گرفته است. خیالتان راحت باشد طاهری شخصی است که الکی پول نمی دهد. فیفا موسسه ای تاسیس کرده است حق پرداخت به منیجر ها در آن مشخص است، آنها هم حق دارند یک بخشی از نقل و انتقال را درخواست کنند و من به عنوان یک مربی فقط باید بازیکنم را انتخاب کنم.هیچ کدام از ما نه من و نه کادرم در بحث مالی هیچ بازیکنی دخالت نکردند؛ همه آنها در سازمان لیگ ثبت شدند مثل همان قراردادهایی که سازمان لیگ منتشر کرد. قرارداد همه مربیان و بازیکنان را اعلام کردند.

** مهدی طارمی برگشت اگر مهدی طارمی برنمی گشت برانکو مجبور می شد که به اوکراینی ها بازی بدهد؟

چرا مجبور بودم! ما علی پور و وحید امیری را داریم که سه بازی اول را به میدان رفتند و ما آن بازی ها را بردیم و طبیعی است اوکراینی ها هم آماده باشند به میدان خواهند رفت. الان برای آمادگی تلاش می کنند.

** یعنی مصدومیت و محرومیت را در نظر نمی گیریم؟

بله، در نظر می گیریم برای همین خریدیم که تعداد بیشتری روی نیمکت داشته باشیم؛ مهدی طارمی رزرو بود محرمی بازیکن فیکس ملوان بود الان رزرو پرسپولیس است، احمد نوراللهی هم همینطور، می توانیم بگوییم یکی از بهترین ملی پوشان است بنابراین ما الان روی نیمکت مان کادر خوبی داریم اما فقط 11 نفر می توانند بازی کنند.

** نگه داشتن این همه بازیکن خوب در سطح آمادگی بالا برای این که در سه جام حضور مستمر داشته باشند کار زیاد راحتی نیست!

بله سخت است حدود 50 بازی خواهیم داشت و همه 100 درصد شانس و فرصت بازی خواهند داشت. طبیعی است که بازیکن ناراضی هم خواهیم داشت که شاید رزرو باشد و برای اینکه نتواند بازی کند ناراضی باشد، اما در همه جای دنیا همه باشگاه ها همین طور است 11 نفر بازیکن راضی دارید 3-4 تا نیمه راضی دارید و بقیه ناراضی هستند. اما زمین در اختیارشان است گوی و میدان که بجنگند برای فیکس بودن .

**کار برای پدیده های این فصل پرسپولیس خیلی سخت می شود مخصوصا دو سه بازیکن جوان خیلی خوب هستند. هرچند شما نشان دادید که به پایه ها اعتقاد دارید و نمونه بارزش دعوت از طاهرخانی به تمرینات بزرگسالان است.

بله یک جمعی از بازیکنان جوان آینده دار داریم بازیکن 20 و زیر20 ساله داریم علی پور، محرمی، علوان زاده، طاهرخانی، آقایی، زاهدی ، رحمتی، درویش وند، و باز هم بازیکن جوان خواهیم آورد که در طی تمرینات سخت پرسپولیس اینها را تست کنیم . و آن ها را برای آینده پرسپولیس را آماده کنیم.

**دو بازی سخت پیش روی پرسپولیس است؟تراکتورسازی و استقلال تهران.

می توانم بگویم سه بازی سخت و سپاهان را هم حساب کنیم. سه تا از سخت ترین بازی ها را پیش رو داریم، اگرچه بازی ما با سایپا، گسترش، فولاد و صبا ، هم بازی های سختی بود اما خب تراکتورسازی با یک مربی بسیار خوب مثل امیر قلعه نویی که مربی بسیار باتجربه و عاقل است، که دوباره در یک فرصت کوچک با تجربه خوبش توانسته یک تیم باکیفیت را بسازد می تواند از سخت ترین رقابت های ما باشد. حضور دو بازیکن قدیم پرسپولیس نوری و بنگر همچنین بازیکنان با کیفیتی مثل ادینو،ایران پوریان، سروش رفیعی، جاسم کرار در کنار هم تیم بسیار خوبی تشکیل داده و این دیدار یک دربی واقعی خواهد بود.

همه تیم ها در مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی برای برد دارند مخصوصاً تیم های تراکتور، استقلال و سپاهان که این به زیبایی بازی ها و بالا رفتن سطح کیفی این دیدار ها کمک زیادی می کند.

** پرسپولیس می تواند صدر نشین به استقبال دربی برود؟

ما داریم خودمان را آماده می کنیم که هرچه به جلو می رویم بهتر بازی کنیم و نتایج بهتری بگیریم، فرق نمی کند مقابل چه تیمی قرار خواهیم گرفت، ما برای پیروزی به میدان می رویم.

** خیلی از هواداران منتظرند که نیم فصل سروش رفیعی بیاید؟ آیا این کار ممکن است؟

سروش رفیعی بازیکن تراکتور است و ما به بازیکنانی که تحت قرارداد تیمی دیگری است فکر نمی کنیم. رفیعی بازیکن خوبی است و از سطح کیفی بالایی برخوردار است اما جایی برای حضور رفیعی در تیم مان نداریم.

** چند امتیاز بگیریم قهرمان می شویم؟

فکر می کنم 65 امتیاز. 59 – 60 امتیاز باشد باز به تفاضل گل کشیده می شود.

**صحبتی با محمد دادگان دارید؟

دادگان یکی از بزرگترین روسای فدراسیونی بوده که من شناختم. ما با هم یک همکاری بسیار عالی داشتیم و واقعاً افتخار می کنم و افتخار می کردم که همکار ایشان بودم.دادگان در کنار این که فرد روشنفکری بود اهل فوتبال هم بود و مشکلات مربیان و بازیکنان را به خوبی درک می کرد. فکر کنم زمان صدارت ایشان در فدراسیون فوتبال بهترین نتیجه 30 سال قبل را ما رقم زدیم و یک بار دیگر تشکر می کنم بابت همکاری خیلی خوبی که داشتیم.

** پرسپولیس را چطور تعریف می کنید؟

پرسپولیس بزرگترین تیم آسیا است. بزرگترین تیم بودن به این معنا است که یک سنت و یک تاریخ بزرگ و یک ارتش هوادار را در اختیار داشته باشد.باشگاهی که هر روز تلاش می کند که در راس فوتبال آسیا قرار بگیرد و مطمئن هستم که بامدیریت طاهری و هیات مدیره این باشگاه روز به روز بهتر و بهتر می شود. و برای هر بازیکن پرسپولیس افتخار بزرگی است که عضوی از این خانواده باشد.

** پرسپولیس چه طعمی دارد؟

کیک شکلاتی.

604/602

کد خبر: 675385

وب گردی

وب گردی