قیمت مرغ تا پایان شهریور گران نمی شود

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: تا اواخر شهریور ماه حداقل قیمت مرغ در بازار 7500 و حداکثر قیمت آن 7800 تومان خواهد بود.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی در گفت و گو با ایسکانیوز درباه وضعیت قیمت مرغ در بازار طی چند وقت گذشته گفت: در یک ماه اخیر قیمت مرغ در بازار با تغییر چندانی روبرو نبوده و در میانگین قیمتی 7 هزار و 500 تومان تا 7 هزار و 800 تومان بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در برخی از روزهای هفته همانند شنبه و در اواخر هفته به دلیل بالا بودن میزان عرضه و تقاضا قیمت مرغ با افزایش 200 تومانی همراه بوده و به 7 هزار و 800 تومان رسیده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر تغییرات قیمت مرغ در اعیاد غدیر و قربان گفت: براساس تجربیات سال های گذشته به دلیل افزایش تقاضا مشتریان برای گوشت قرمز و نیز کاهش تقاضا برای مرغ قیمت این محصول تغییری جندانی نداشته و به طور قطع افزایش ندارد.

وی بیان کرد: تا اواخر شهریور قیمت نیز همانند روال کنونی خواهد ماند، بدین گونه که حداقل قیمت مرغ در بازار 7500 و حداکثر قیمت آن 7800 می ماند بنابراین هیچ گونه تغییری ندارد.

وی به افزایش میزان تولید مرغ طی 1 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: آمار تولید این محصول نیز به میزان سال 94 که نزدیک به 105-110 میلیون تن در ماه بود بازگشته و لازم به ذکر است که تولید مرغ در حال حاضر در وضعیت مساعدی قرار دارد.

وی درباره وضعیت صادرات ایران به دیگر کشورها گفت: صادرات به بازارعراق، روسیه ، اوکراین و تا حدودی از صادرات افغانستان در اختیار ایران بود اما اکنون ترکیه به دلیل قیمت مناسب و کیفیت مطلوب محصولاتش، صادرات به این کشورها را در اختیار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بهبود روابط ترکیه و روسیه، صادرات به روسیه مجددا از طیق ترکیه از سر گرفته شده و در صورتی که چنین چیزی ادامه داشته باشد کاهش شدید قیمت مرغ در بازار ایران را شاهد خواهیم بود زیرا در حال حاضر آمار تولید بسیار بالا است و صادرات به دیگر کشورها از طریق ترکیه صورت می گیرد.

وی با اشاره به قیمت ماهی در بازار گفت: به دلیل پایین بودن میزان مصرف ماهی در فصل تابستان و همچنین کاهش میزان تقاضا، نرخ ماهی در بازار هیچ گونه تغییری نداشته تنها ماهی قزل آلا طی 2 چند وقت گذشته با افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قیمت ماهی قزل آلا 3 هزار تومان افزایش یافت که در حال حاضر به نرخ قبل خود بازنگشته است.

وی در پایان درباره قیمت تخم مرغ گفت: قیمت تخم مرغ از هفته گذشته تا کنون تغییری نداشته و در حال حاضر برای مصرف کننده هر کیلو 4 هزار و 500 تومان قیمت خورده است.

602/401

کد خبر: 675696

وب گردی

وب گردی