دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت:ورود دولت به بحث مبارزه با فساد،برخورد قاطع قوه قضاییه و افزایش نظارت مجلس بر اجرای قوانین، همچنین همکاری این سه قوه عامل مبارزه ریشه‌ای با فساد است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا متین منتظمی، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ،در ارتباط با ضرورت حفظ اعتماد مردم به نظام و مبارزه توامان با فساد اظهار کرد: یکی از سرمایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتماد مردم به نظام است.

وی وجود اعتماد مردم به نظام و حضورشان در صحنه را لازمه ی بقا نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

این فعال دانشجویی با اشاره به آشکار شدن فسادهای کلان توسط برخی مسئولین گفت: اخیرا مردم توسط رسانه‌ها با فسادهای کلان برخی از مسئولین روبه‌رو شدند، چنین اخباری که به گوش مردم می رسد باعث خدشه‌دار شدن اعتماد مردم می‌شود.

وی در ادامه گفت: باید سازو کاری اندیشه شود تا اعتماد مردم از دست نرود؛ چراکه همیشه از اعتماد مردم به عنوان اصلی ترین سرمایه نظام یاد شده است.

منتظمی از دستگاه قضایی خواست تا با رانت‌خوارها و فاسدان‌اقتصادی برخورد کند و گفت: برای برخورد با فسادهای اقتصادی باید اقدام قاطع شود. قوه قضاییه بدون تعارف با دولت به همراه سایر قوا و نهادها باید با فسادها مبارزه کند تا دوباره اعتماد مردم به دست آید.

وی ادامه داد: بنیه مبارزه قاطعانه با هر نوع فسادی در نظام ما وجود دارد؛ از این رو است که تاکید داریم مسئولین نباید مقابل کسانی که اموال ملت را به تاراج بردند کوتاه بیایند . خود دولت نیز باید دست کسانی که به اموال مردم دست درازی کرده اند را کوتاه کند .

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: هیچ مسئولی دیگر نباید اجازه دهد اتفاقات بد اینچنین دوباره رخ دهد. مبارزه با فساد عملی همه جانبه و برای همه ی مسئولان کشور است؛ پس همه مسئولین برای ریشه کن شدنش باید کمک کنند.

وی در پایان گفت: هماهنگی و همکاری میان دولت ، قوه قضاییه و مجلس می تواند مهم ترین عامل مبارزه با فساد باشد. فراموش نکنیم که در مقطع فعلی به مبارزه‌ای قوی و ریشه ای نیاز داریم؛ از این رو از مسئولین می خواهیم تا با فاسدان قاطعانه برخورد و از بروز فسادهای دیگر جلوگیری کنند .خوب است تا خود دولت بدون حواشی سیاسی قاطعانه به بحث مبارزه با فساد ورود پیدا کند. قوه قضاییه هم نباید به ناراحتی یا خوشحالی شخص، اشخاص با گروهی توجه کند.با فعالیت موثر این دو قوه و همچنین با افزایش نظارت مجلس بر اجرای قوانین می توانیم به ریشه‌کن شدن فساد در نظام خود امیدوار شویم.

206

کد خبر: 677273

وب گردی

وب گردی