58 دستگاه واگن به ناوگان مترو اضافه شد

58 دستگاه واگن مترو ، 50 دستگاه اتوبوس تک کابین و 44 دستگاه اتوبوس برقی در آستانه بازگشایی مدارس وارد ناوگان پایتخت شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت مترو تهران در مراسم ورود 58 دستگاه واگن در مصاحبه اختصاصی ،‌ گفت: با توجه به اینکه پروژه مهم بهره برداری از خط 6 را در سال جاری پیش رو داریم، کمبود واگن یکی از چالش های بزرگ در راه اندازی این بخش است.

هابیل درویش با بیان اینکه در شرایط و اوضاع اقتصادی کنونی ورود 58 دستگاه واگن بیش از 200 میلیاردتومان هزینه دارد، افزود: با بهره برداری این تعداد واگن روزانه 200 هزار سفر به تعداد سفر مسافران قطار اضافه می شود .

مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: از سال های پیش همتی ویژه ای برای تولید داخلی در صنعت مترو گماشته ایم؛ به طوری که فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیداتشان بر اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی آغاز کرده ایم .

درویش با بیان اینکه مترو به سه بخش ساختمان، تجهیزات و ناوگان دسته بندی می شود، گفت: در بخش تجهیزات70 درصد و در بخش ناوگان 40 درصد به تولید داخلی رسیده ایم؛ اعتقاد دارم در کشورمان قادریم همه چیز صنعت ریلی را تولید کنیم .

او اظهار داشت: اکنون به سمتی می رویم که در تامین 1200 واگن که از طریق دولت وعده گرفته ایم هم می توانیم 85 درصد تولید داخلی داشته باشیم، چرا که اکنون به بخش های حیاتی واگن سازی ورود کرده ایم و با به کارگیری سایر واگن سازها که امروز به صورت تعطیل درآمده اند می توانیم به تولید 85 درصدی دست یابیم .

درویش با تاکید بر اینکه تولید سالانه 400 دستگاه واگن برنامه ماست، گفت: طبق طرح توسعه ای اگر 1200 دستگاه واگن دولت هم محقق شود و طرح توسعه را نیز ادامه دهیم بیش از 600 واگن در سال تولید خواهیم کرد و نیاز تهران بزرگ و سایر کلانشهرها را تامین خواهیم کرد .

مدیرعامل شرکت مترو اضافه کرد: اعلام می کنم که انصاف نیست هر شهری با یک سازنده وارد مذاکره شود، وقتی که امکانات در ایران وجود دارد.

وی افزود: مدیران کارخانه واگن سازی از نادرترین مدیران متخصص و بهترین واگن سازها در ایران هستند.

درویش در ادامه با اشاره به اینکه حدود 90 کیلومتر از مترو در دست اجراست، گفت: انتظار داریم دولت به پروژه بزرگ مترو کمک کند؛ اکنون که در شهریور ماه هستیم، هنوز ریالی از دولت برای مترو در یافت نکرده ایم؛ این در حالی است که ساخت مترو ماهانه 200میلیارد تومان هزینه دارد.

وی افزود: انتظار دارم صدای من را دولتمردان بشنوند و پروژه مترو را که کاری عام المنفعه است و مدیریت شهری بر آن اهتمام ویژه دارد به اتمام برسانند.

703/601

کد خبر: 678737

وب گردی

وب گردی