آیین رونمایی از یادمان شهدای گمنام واحد مهاباد برگزار شد

آیین رونمایی از یادمان شهدای گمنام واحد مهاباد با حضور مسئولین و فرماندهان نظامی استان آذربایجان غربی  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین طیب نژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران شهرستان مهاباد ضمن گرامی داشت مقام شامخ شهدای گمنام با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت:هشت سال دفاع مقدس با عث سرافرازی ایران اسلامی شد و به برکت خون شهدا کشور عزیزمان روز به روز مقتدر تر می شود.

طیب نژاد افزود:باید مکتب و فرهنگ شهدا را در جامعه رواج دهیم و در انتخاب مسولین باید به این نکته توجه داشت که پایبند به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

پس از پایان سخنان سخنران اول برنامه حال هوای معنوی مراسم با دکلمه فرزند شهید قرنی محمدی و پخش کلیپ هایی از تدفین شهدای گمنام در واحد مهاباد و مراحل ساخت این بنای فرهنگی دو چندان شد .

در ادامه مراسم سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی با تقدیر و تشکر از ریاست واحد مهاباد و عوامل اجرایی که در کمترین زمان این یادمان را احداث کردند گفت:الگو قرار دادن سبک زندگی شهدا اعتلای جامعه اسلامی را به دنبال دارد و همواره باید مورد تکریم قرار بگیرند.چرا که شهدای گرامی هم زندگی و هم مرگشان اعتلای جامعه اسلامی را به دنبال دارد و باید همیشه یادشان گرامی داشته شود .

فرمانده سپاه شهدا افزود ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس مقتدرانه ترین و مکتبی ترین و مردمی ترین دفاع را در قرن بیستم داشت .

عابدین خرم با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس علی الخصوص یاد شهدای شاخص این استان همچون شهید باکری بر گرامی داشت این ایام تاکید کرد و گفت دانشگاه آزاد اسلامی اولین دانشگاه در استان است که اهتمام ویژه ای بر ساخت یادمان شهدا دارد و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در این حوزه ستودنی است.

سردار خرم اظهار داشت:بر این باور هستیم که استخوان های شهدای گمنام تمدن ساز یک جامعه و جزو پایه های انسانیت هستند و خواهند بود .

سخنران اصلی مراسم در ادامه افزود امیدوارم وجود معطر این شهدای عزیز موجب شود این محل که یکی از مراکز خوب علم و دانش و تحقیق در شمال غرب کشور است معطر به عطر ایثار و شهادت شود چرا که در حوزه انتقال این فرهنگ به نسل جدید کوتاهی بسیاری صورت گرفته وچنین کارهایی باید بیشتر انجام شود.

در پایان این مراسم با اهدا لوح از خانواده های معزز شهدا تجلیل شد. و سپس با حضور در مزار شهدای گمنان مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد از المان یادبود شهدا رونمایی شد.

گفتنی است این بنا با1500متر مربع فضا و میلغ هزینه کرد سه میلیارد ریال در مدت شش ماه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

101

کد خبر: 681811

وب گردی

وب گردی