شورای امنیت مساله کشمیر را به بحث نمی‌گذارد

سفیر روسیه در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت از طرح هرگونه پیشنهاد برای بررسی تنش‌های روبه رشد میان پاکستان و هند درباره منطقه کشمیر امتناع کرد و گفت: شورای امنیت این مساله را بررسی نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در ماه اکتبر گفت: من درباره تنش‌های میان هند و پاکستان درباره منطقه مورد مناقشه کشمیر پیشنهادی نمی‌دهم.

به گزارش ایسنا وی پرسش یکی از خبرنگاران پاکستانی را درباره تنش میان هند و پاکستان درباره منطقه کشمیر قطع کرد و گفت: من درباره این مساله پیشنهادی نمی‌دهم.

سفیر روسیه در پاسخ به این سوال که "چرا نسبت به بررسی این مساله بی تفاوت است،" گفت: مطمئنم که شما می‌دانید مسائل مهمتری وجود دارند.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در جریان سخنرانی ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶ در مجمع عمومی سازمان ملل به شورای امنیت تاکید کرد تا هرچه سریعتر قطعنامه‌های خود را برای اجرای حقوق مردم در کشمیر محقق کند.

فرحان حق، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره اینکه "موضع سازمان ملل درباره صحبت‌های سوشما سواراج، وزیر خارجه هند چیست،" گفت: ما اوضاع میان هند و پاکستان را بررسی می‌کنیم. من صحبت های وزیر خارجه هند را به طورکامل بررسی می‌کنم.

سواراج در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که پاکستان باید کشمیر را فراموش کند، چراکه این منطقه بخش جدانشدنی از هند است.

304/201

کد خبر: 683743

وب گردی

وب گردی