ایران منبع جدید تامین گاز مایع اندونزی شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز اندونزی گفت: با ورود نخستین محموله ٤٤ هزار تنی گاز مایع خریداری شده اندونزی از ایران به بازار انرژی این کشور، دور جدیدی از همکاری‌های شرکت ملی نفت و گاز اندونزی و شرکت ملی نفت ایران شکل گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، دوی سوئتجیپتو، مدیر عامل شرکت ملی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا) با اعلام ورود نخستین محموله گاز خریداری شده این شرکت از ایران به بندر کالبوت در شرق جاوا، گفت: این امر سبب می‌شود ایران یک منبع جدید تامین ال پی جی به اندونزی شود.

وی از ورود کشتی انده ٢، حامل گاز مایع از ایران در بندر کالبوت استقبال کرد و افزود: همکاری شرکت ملی نفت و گاز اندونزی و شرکت ملی نفت ایران به عنوان سرآغاز توسعه همکاری‌های تجاری بین ٢ کشور توجه است.

ویاندا پوسپونگورو، معاون شرکت ملی نفت و گاز اندونزی بارگیری نخستین محموله این شرکت در ایران را لحظه‌ای تاریخی برای مردم اندونزی و همکاری‌های نفت و گاز ٢ کشور دانسته بود.

خرید گاز مایع از ایران توسط اندونزی همسو با افزایش مصرف گاز مایع در این کشور انجام می‌شود که امسال به ٧,٥ میلیون تن می‌رسد و نسبت به سال ٢٠١٥ میلادی ١٣.٦ درصد افزایش نشان می‌دهد.

توافق برای خرید گاز مایع توسط اندونزی از ایران خرداد ماه امسال امضا شد و بر اساس آن ایران طی دوره ٢٠١٦ و ٢٠١٧ میلادی ٦٠٠ هزار تن ال پی جی به اندونزی صادر می‌کند.

شرکت ملی نفت و گاز اندونزی علاوه بر خرید گاز مایع از ایران یک یادداشت تفاهم نیز با کشورمان امضا کرده است تا نسبت به مطالعه مقدماتی ٢ میدان نفتی بزرگ آب تیمور و منصوری که تخمین زده می‌شود ذخایر نفتی بیش از پنج میلیارد بشکه داشته باشد، اقدام کند.

منبع:ایرنا

603/602

کد خبر: 685999

وب گردی

وب گردی