کشته شدن دو نظامی پاکستانی در مرز افغانستان

منابع امنیتی و محلی پاکستان روز یکشنبه از کشته شدن دو سرباز پاکستانی و زخمی شدن یک نفر در درگیری با مهاجمان در مرز افغانستان خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از پیشاور، یک مقام امنیتی بلندپایه که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «در تیراندازی شورشیانی که از افغانستان آمده بودند به سوی نیروهای پاکستانی دو سرباز کشته شدند و یک نفر زخمی شد».

به گفته یک مقام امنیتی، این درگیری در برمل در منطقه قبایلی وزیرستان جنوبی هم مرز با استان پکتیا در جوب شرق افغانستان روی داد.

مقامات محلی و منابع امنیتی این حمله را که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است تایید کردند.

ارتش پاکستان ماه مه اعلام کرد آخرین پایگاه تکفیری ها را در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی (هم مرز با وزیرستان جنوبی) منطقه ای راهبردی نزدیک مرز افغانستان در پایان عملیات نظامی خود تحت کنترل در آورده است.

نیروهای پاکستانی ژوئن 2014 عملیاتی را برای تحت کنترل در آوردن وزیرستان شمالی منطقه کوهستانی نیمه خود مختار شروع کردند. اعضای طالبان و القاعده بعد از حمله آمریکا به افغانستان و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از این منطقه بیرون رانده شدند.

این درگیری ها بعد از حمله مرگبار دسامبر 2014 طالبان به مدرسه فرزندان نظامیان در پیشاور (شمال غرب پاکستان) که به کشته شدن 134 کودک منجر شد تشدید شده است.

کد خبر: 686677

وب گردی

وب گردی