دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی: حضور شرکت های خارجی کشور با رویکردهای سرمایه گذاری

دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی گفت: حضور شرکت‌های خارجی در کشور با رویکردهای سرمایه گذاری است، این امر باعث انتقال فناوری و اشتغالزایی در کشور می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سعید مظاهری، دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی، دیروز (دوشنبه، ٢٧ مهرماه) در نشستی خبری گفت: طراحی و ساخت شناورهای دریایی، اقتصاد و مدیریت دریا، حوزه صنایع نفت و گاز، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، دریانوردی و حمل و نقل، تاسیسات ساحلی و فراساحلی و فناوری‌های نوین، انرژی‌های تجدیدپذیر دریایی، خطوط لوله های دریایی، حوزه سازه‌های فراساحلی و توجه به سرمایه‎های انسانی از محورهای اصلی هجدهمین همایش صنایع دریایی است.

وی با تاکید بر این که ٥٠٠ مقاله تخصصی به دبیرخانه همایش رسیده است، افزود: ٣٧٠ مقاله از سوی هیئت علمی و کمیته داوران پذیرفته شده که به ٢ صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهند شد و با توجه به استقبال خوب شرکت کنندگان در این دوره، ارائه شفاهی مقالات را ٥٠ درصد افزایش داده‌ایم که در پایان همایش از سه مقاله برتر قدردانی خواهد شد.

مظاهری به نشست‎های تخصصی با موضوع‌های صنعتی و مشکلات پیش رو در کشور اشاره و تصریح کرد: این مشکلات در محور برنامه ششم توسعه و نگاه ویژه به دریا پیش بینی شده که کارگاه‌های آموزشی نیز در این باره برگزار می‌شود.

دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی به کارگاه مشترک کشتی سازی و صنایع دریایی ایران و هلند اشاره و عنوان کرد: این کارگاه حرکت تازه ای است که با حضور ٣٣ تن از مدیران هلندی و بیش از ٤٠ تن از متخصصان داخلی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه تخصصی نفت و گاز فراساحل، کارگاه مشترک صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران و هلند با حضور صنعت گران ایرانی و هلندی در صنعت دریا خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف بررسی راهکارهای مشارکت بیشتر در صنعت دریایی ٢ کشور با مدیریت پژوهشی فناوری شرکت نفت برگزار می‌شود.

مظاهری با تاکید بر این که رویکرد صنایع دریایی کشور، نگرش برون نگر و درونزاست افزود: باید از تحریم‌ها به عنوان فرصت برای تقویت و توسعه صنعت داخلی استفاده کرد.

هجدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی سه شنبه ٢٧ مهر ماه با حضور مسئولان کشوری، محلی و صاحب‎نظران و متخصصان این صنعت در مرکز همایش ها و مرکز نمایشگاه‎های بین المللی کیش افتتاح خواهد شد و تا ٣٠ مهر ماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

404/602

کد خبر: 687124

وب گردی

وب گردی