جزییات شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی

رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به تشریح جزییات شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی پرداخت و گفت: دانشجویان از گروه‌های علوم انسانی، هنر و معماری تا 15 آبان ماه امسال فرصت دارند پایان‌نامه‌های خود را به این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایسکانیوز، عادل تقوی با اعلام این مطلب به جزئیات برگزاری شانزدهمین جشنواره آیین‌نامه سال دانشجویی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: این جشنواره در حوزه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با یک تفاوت هفت ساله نسبت به کتاب سال دانشجویی برگزار می‌شود. در واقع رویکرد جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی این است که پایان‌نامه‌های برتر دانشجویان را شناسایی کرده و مجدداً داوری و مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی، موضوعاتی که توسط دانشجویان انتخاب شده و در قالب پایان‌نامه مراحل دفاع را گذرانده‌اند، به طور مجدد با پایان‌نامه‌هایی که در همگروه آنها قرار دارند، ارزیابی می‌شوند. در این جشنواره فضایی فراهم می‌شود که دانشجویان پایان‌نامه‌های خود را به طور مجدد با پایان‌نامه هم‌رشته‌ای‌ها و گروه‌های مختلف از لحاظ ساختار، انتخاب موضوع و میزان توجه پایان‌نامه‌ها با نیازهای جامعه مورد ارزیابی قرار دهند که در نهایت از پایان‌نامه‌های برتر تقدیر خواهد شد.

تقوی همچنین خاطرنشان کرد: در جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی امسال برخلاف سال‌های گذشته صرفاً پایان‌نامه‌ها از گروه‌های علوم انسانی، هنر و معماری در مقاطع ارشد و دکتری پایان‌نامه پذیرش می‌شوند و فارغ‌التحصیلان همه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فراخوان اولیه پایان‌نامه سال دانشجویی 15 مهر ماه امسال شروع شد و تا 15 آبان‌ ماه نیز تمدید شد، افزود: دانشجویان می‌توانند آثار خودشان را در قالب فایل به سایت این سازمان به آدرس http://www.isba.ir/home.aspx?bcode=54 ارسال کنند. همچنین ارسال آثار در این جشنواره فقط بصورت اینترنتی صورت خواهد گرفت.

وی درخصوص فرایند داوری در جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی نیز گفت: این فرایند در چهار مرحله صورت می‌گیرد که مرحله اول آن داوری مقدماتی، دوم و سوم داوری گروه‌های تخصصی و مرحله چهارم نیز داوری برای گزینش مقاله‌های برتر است و از نفرات برتر نیز در مراسم اختتامیه جشنواره که نیمه اول اسفند ماه برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

تقوی تاکید کرد: در جشنواره‌های گذشته معمولاً 15 پایان‌نامه به عنوان پایان‌نامه برتر برگزیده می‌شد، اما در جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی امسال، 25 اثر در قالب آثار برگزیده مورد تقدیر خواهند گرفت و تاکنون نیز 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی همچنین به بخش ویژه جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی اشاره کرد وافزود: در این بخش پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها با موضوعات «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، «کارآفرینی و اشتغال»، «فناوری‌های نرم و هویت‌ساز»، «فرهنگ و مدیریت جهادی» و همچنین پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور در گروه‌های علوم انسانی، هنر و معماری و پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان پذیرفته خواهد شد.

وی درخصوص بخش فرهنگ و مدیریت جهادی پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویی نیز گفت: جهاد دانشگاهی با سابقه 36 سال از زمان تاسیس خود تاکنون توانسته است دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشته باشد؛ چند سالی است که مدیران این مجموعه بحث مستندسازی تجربیات مدیران جهاد دانشگاهی را در دستور کار قرار دادند و در این زمینه کارگروهی را به عنوان کارگروه تعیین الگوی فرهنگ و مدیریت جهادی تشکیل دادند؛ اما به دلیل اینکه حجم پژوهش‌های انجام شده در این زمینه به اندازه رفع نیاز جامعه نبود، قرار شد برنامه حمایت و ارزیابی پایان‌نامه‌های مرتبط با این موضوع در جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار بگیرد.

تقوی ادامه داد: بر همین اساس در شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی برای اولین بار پایان‌نامه‌های با موضوع فرهنگ و مدیریت جهادی و همچنین جهاد دانشگاهی پذیرفته می‌شوند و در نهایت پایان‌نامه‌های برگزیده توسط سازمان انتشارات این نهاد چاپ خواهد شد.

رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی درخصوص بخش جنبی شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی نیز گفت: در این بخش تمامی پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در تمام مقاطع تحصیلی و گروه‌های مندرج در بخش اصلی علوم انسانی و هنر و معماری پذیرفته می‌شود، همچنین در این بخش مسابقه ارائه پایان‌نامه به صورت حضوری در مدت‌ زمان محدود (دفاع 3 دقیقه‌ای) نیز به عنوان بخش جنبی برگزار خواهد شد که به نفرات برتر جوایز ویژه تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به شرایط شرکت در فراخوان شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی گفت: دفاع از پایان‌نامه از ابتدای سال 92 تا پایان سال 94، ارائه گواهی از دانشگاه محل تحصیل مبتنی بر تایید تاریخ دفاع و نمره پایان‌نامه و در نهایت پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های طلاب علوم دینی به شرط ارائه مدرک تعیین سطح از شرایط شرکت در فراخوان این جشنواره است.

101/103

منبع: ایسنا

کد خبر: 687904

وب گردی

وب گردی