پیش‌بینی رشد 5 درصدی اقتصاد در دو سال پیاپی

رئیس بانک مرکزی ایران در سنگاپور با بیان اینکه رشد اقتصادی ایران امسال و سال آینده به 5 درصد می‌‌رسد از شرکت‌های آسیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس کل بانک مرکزی ایران در سمیناری که با حضور فعالان تجاری بخش خصوصی کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و استرالیا برگزار شد، اعلام کرد با لغو تحریم‌های هسته‌ای فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد شده و از شرکت‌های آسیایی خواست تا در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

ولی‌الله سیف در این سمینار تجاری در سنگاپور گفت:اصلاحاتی که بعد از روی کار آمدن دولت روحانی ایجاد شده به ثبات اقتصادی کمک کرده و لغو تحریم‌ها هم ارتباط مجدد ایران را با اقتصاد دنیا برقرار کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران همچنین اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی ایران امسال و سال آینده رشد 5 درصدی را تجربه می‌کند که بیش از رشد 3 درصدی دو سال گذشته است.

سیف همچنین گفت: علاوه بر نفت و گاز فرصت‌هایی در بخش‌های پتروشیمی، فولاد، معدن مس، دارو، مخابرات، هوانوردی، ماشین آلات، گردشگری، زیرساخت‌ها و اطلاعات فناوری ارتباطات وجود دارد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی ایران، نیروی کار ماهر و تحصیلکرده، جمعیت 80 میلیون نفری و دسترسی ارزان به منابع انرژی از مزیت‌های اقتصاد 450 میلیارد دلاری ایران است.

602/403

کد خبر: 689928

وب گردی

وب گردی