گزارش ایسکانیوز از جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس

بررسی صلاحیت مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دقایقی پیش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز،در ادامه جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان در نوبت عصر بعد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوبت به بررسی صلاحیت مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رسید.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان 30 دقیقه فرصت دارد که برنامه های خود را ارائه کنند و در مورد عملکرد و برنامه های آتی خود به نمایندگان توضیح دهد.

دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر کدام 15 دقیقه فرصت دارند نظرات خود را در مورد سلطانی فر و برنامه های وی برای این وزارتخانه بیان کنند.

آقای سلطانی‌فر مدیری آزموده و امتحان پس داده است

سید ابوالفضل موسوی که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه بعدازظهر امروز (سه شنبه) مجلس سخن می‌گفت اظهار کرد: وقتی اعضای هیأت دولت خدمت مقام معظم رهبری رسیدند ایشان فرمودند در وقت باقی مانده، دولت باید برای مردم کار کند. بدیهی است اگر دولت بتواند خدمت خوبی ارائه کند قضاوت مردم هم قضاوت خوبی خواهد بود.

وی افزود:‌ من بصیرت را در این دیدم که تمامی نیروهای خدوم، وفادار به انقلاب و کسانی که در انقلاب زجر کشیدند را کمک کنیم خدمت کنند و قسمتی از جامعه مدیریت را از خدمت به انقلاب حذف نکنیم.

موسوی یادآور شد: آقای سلطانی‌فر مدیری آزموده و امتحان پس داده است . ایشان استانداری و معاونت سیاسی را درشش استان تجربه کرده و با تجربه دو سال معاونت در سازمان تربیت بدنی نسبت به مسائل ورزش کاملا آگاه است. آقای سلطانی‌فر هنر مدیریت کلان خود را با سی سال مدیریت در استانداری‌ها ،‌معاونت و قائم مقامی تربیت بدنی و ریاست سازمان میراث فرهنگی نشان داده است.

وی ادامه داد: ایشان به سبب موهبت هوش، زکاوت، حافظه و شناخت وسیع و عمیق از ورزش که به تعبیر رئیس‌جمهور دایره المعارف ورزش است، می‌تواند به شایستگی در سمت وزارت در خدمت ورزش و جوانان باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس مسئله جوانان را فرابخشی توصیف کرد و ادامه داد: نباید این موضوع را تنها از وزارت ورزش بخواهیم و این وزارت خانه را تنها متولی بدانیم بلکه حتما این موضوع همکاری همه دستگاه ها را می طلبد. حضور آقای سلطانی‌فر در راس این وزارت خانه به سبب همکاری و تعامل با دیگر اعضای هیأت دولت و سایر متولیان امر انشالله به کمتر شدن مشکلات این حوزه منجر خواهد شد.

این عضو فراکسیون امید با ابراز امیدواری نسبت به ساماندهی حوزه ورزش و جوانان تصریح کرد: از همکاران می خواهم به آقای سلطانی‌فر رای اعتماد بالا بدهند. ایشان آشنایی عمیق و وسیع به ورزش دارند،‌توانایی مدیریتی کلان و راهبردی ایشان ثابت شده است، نگاه حمایتی به قهرمانان و پیشکسوتان دارند،‌ در تصمیم گیری و انتخاب مدیران به جوانان فرصت های خوبی دادند و این را در میراث فرهنگی هم نشان دادند.

موسوی با بیان اینکه سلطانی‌فر می‌تواند وزارت ورزش به صورت دانش بنیان در بیاورد ، اظهار کرد: روحیه تفاهم و تعامل آقای سلطانی‌فر در سطح بسیار بالایی است . ایشان ارتباطات قوی با رئیس دولت و دیگر اعضای کابینه دارند و علاقمند به حضور جوانان دلسوز به ورزش در وزارت خانه هستند و نشان دادند که در آرام کردن فضا و رفع حاشیه ها و اختلافات تبحر کافی را دارند.

وی در ابتدای اظهارات خود به فرارسیدن ماه صفر نیز اشاره کرد و گفت که بزرگان دین تاکید کردند که در اول صفر صدقه ای کنار بگذاریم و حالا خوب است پیش از ورود به رای گیری برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی صدقه کنار بگذاریم تا خداوند ما را در تصمیم گیری یاری کند.

این نماینده مجلس با اشاره به فارغ التحصیلی اش از دبیرستان مفید در سال 53 یادآور شد:‌آقای دانش آشتیانی معلم جبر و ریاضی ما بود و زمانی که ایشان معاون وزارت علوم بود من از سوی سپاه مسئول رسیدگی به مسائل دانشجویان بودم و تا امروز هم با هم کار کرده ایم و لذا صراحتا می گویم بسیاری از مطالبی که در جلسه صبح در مورد ایشان گفته شد صحت نداشت اما به هر حال بیان شد.

سلطانی‌فر برنامه های مفصلی برای حوزه ورزش و جوانان دارد

محمدنعیم امینی فرد در جریان بررسی صلاحیت مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با انتخاب وی گفت: گفته شد ضرورتی برای ترمیم کابینه در سه پستی که دکتر روحانی پیشنهاد داد نیست که خلاف این است و این تعهد رئیس جمهور را می رساند که در فرصت اندکی که تا پایان دولت وجود دارد دغدغه مردم و امنای ملت را به نحو شایسته ای پاسخ داده اند لذا از این زاویه خطر کردن این افراد را که خود را در معرض داوری قرار داده اند ارج می نهم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سلطانی فر وضعیت مشخصی دارد و معاونت رئیس جمهور بوده و کارنامه خوبی داشته است، یادآور شد: وی بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید خود را عرضه کرده است و آنچه باعث دفاع بنده از ایشان شده دو قسمت است یکی سوابق مدیریتی ایشان و دیگری کارنامه کاری و برنامه وی است.

وی همچنین با بیان اینکه سلطانی فر برنامه های مفصلی برای حوزه ورزش و جوانان دارد، عنوان کرد: وی توجه خاصی به ورزش همگانی دارد و با توجه به اینکه امروز در ارتباط با ورزش همگانی و تأثیراتی که در بهداشت عمومی، سلامت و پیشگیری داریم تردیدی نیست یک دلار سرمایه گذاری در ورزش همگانی حداقل 4.6 دلار در درمان صرفه جویی به دنبال دارد.

امینی فرد در ادامه با بیان اینکه تغییر الگوی بیماری ها ناشی از سکون نحوه زندگی ماست، اظهار داشت: ایران در حوزه مرگ های زودرس یکی از آمارهای بالا را دارد و درصد از کار افتادگی بالایی دارد چنانچه درست است که امید به زندگی 70 سال شده اما 10 سال آن دچار از کار افتادگی هستند از سوی دیگر دکتر سلطانی فر در صحبت های خود در کمیسیون بهداشت توجه خاصی به این حوزه داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: توجه به ورزش مناطق محروم که سرشار از استعداد بوده و چهره های بارزی را معرفی می کند از اولویت های سلطانی فر بوده و وی در مسأله ورزش روستایی که هم اکنون محرومیت مضاعفی دارد توجه ویژه کرده تا تعادلی در ورزش قهرمانی، همگانی و روستایی ایجاد کند که این نقطه امید است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توجه وی به ورزش بانوان قابل تقدیر است، گفت: 50 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند که باید این جمعیت عظیم مورد توجه قرار گیرد و باید ثابت کنیم دین اسلام می تواند در مدیریت ورزش بانوان موفق عمل کند که بانوان نیز تا کنون درخشیده اند.

امینی فرد همچنین در خصوص مسأله جوانان، افزود: متولیانی که در امر جوانان داشتیم از آغاز دچار سیاست زدگی بودند چه در زمان استقلال و چه در زمان الحاق لذا توجهی که باید به جوانان می شد وجود نداشت که در برنامه سلطانی فر این توجهات شده است؛ در حوزه اختلالات روانی مشکل داریم و جامعه دارای نشاط لازم نیست که تفکر سلطانی فر برای دوری حوزه جوانان از مغفولیت است.

وی همچنین کارنامه مدیریتی سلطانی فر را موفق دانست و گفت: حضور وی در استانداری، معاونت استانداری و قائم مقامی ورزش کشور موفق بوده است و یکی از نقاط قوت وی این است که در حوزه گردشگری ورزشی می توانند موفق باشند همچنین وی شخصیتی پرتحرک و مطالبه گر دارد و از آنجایی که ورزش نیاز به تعامل مجلس و دولت دارد، سلطانی فر این شخصیت را دارد که هم حمایت مجلس را داشته باشد و با شخص رئیس جمهور نیز تعامل خوبی دارد لذا امید داریم نمایندگان رأی حداکثری به هر سه وزیر پیشنهادی بدهند و انتظاری که از دکتر سلطانی فر داریم این است که با یک روش علمی به دور از سیاست زدگی ورزش کشور را رهبری کند.

برای نجات و تحول در ورزش باید به سلطانی فر رأی اعتماد داده شود

سید مهدی مقدسی در موافقت با وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی بر وزارتخانه ورزش و جوانان گفت: مسعود سلطانی فر حدود دو سال قائم مقام موفق سازمان تربیت بدنی بودند و سال‌ها رئیس شورای مرکزی ورزش همگانی استان‌ها بودند و همچنین یک ورزشکار موفق لذا با توجه به این خصیصه و اصالت خانوادگی ایشان شایسته نشستن بر این مسند هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان معتقد به تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: سلطانی‌فر 12 سال استاندار بودند و 8 سال معاون سیاسی بنابراین با جزئی ترین مسائل استان‌ها و شهرهای مختلف آشنا بوده و بر آن اشراف دارد.

وی در واکنش به اظهارات محمود شکری افزود: در مدت اخیر ورزشکاران بسیاری بیانیه‌های مختلف حمایتی در راستای تصدی مسعود سلطانی‌فر بر وزارتخانه ورزش و جوانان ارائه کردند لذا اظهارنظر بزرگان ورزش و حمایت آنها نشان از صلاحیت وی برای این وزارتخانه است.

مقدسی با انتقاد از اینکه در دولت‌های گذشته به موضوع جوانان کمتر پرداخته شده است، گفت: 23 سال قبل مسعود سلطانی‌فر خانه جوان را تشکیل داد و از مشاورین جوان در این زمینه بهره‌مند بودند بنابراین می‌توانند مجدد در این وزارتخانه اصلاحاتی را ایجاد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به 2 اصل ورزش و بانوان و استفاده مدیریتی از زنان اعتقاد دارند، تأکید کرد: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند که باید به جایگاه واقعی خود دست یابند. این وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نیز معتقد است در فدراسیون‌ها و کمیته‌های مختلف می‌توان از ظرفیت زنان بهره‌مند شد.

وی با یادآوری اینکه سلطانی‌فر به ورزش همگانی توجه خاصی داشته است، گفت: این وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسات مختلف با نمایندگان با اشرافیت و قاطعیت کامل به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

مقدسی با بیان اینکه وزرای قبلی وزارت ورزش و جوانان نتوانستند خواسته مردم و نمایندگان مجلس را محقق سازند، گفت: اگر مسعود سلطان‌فر در دوره نهم مجلس به عنوان وزیر ورزش و جوانان رأی اعتماد کسب می‌کرد در حال حاضر وضعیت این وزارتخانه بهتر و شاهد تحول بزرگی می‌بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می‌تواند در این وزارتخانه تحول ایجاد کند، همچنین اهل تعامل با نمایندگان است زیرا برای نجات و تحول در ورزش باید به ایشان رأی اعتماد داده شود.

لیسانس و فوق لیسانس سلطانی فر سیاسی است

محمود شکری در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان،‌ گفت: به تشخیص رییس‌جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی احترام می‌گذارم اما از باب دخالت برخی عزیزان در جریان فتنه، مسائلی مطرح شد اما باید دانست که دلیل آرامش فعلی نظام جمهوری اسلامی فرمایش امام بود که فرمود«پشتیبانی ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد». اگر امروز استکبار جهانی نمی‌تواند به ایران عزیز آسیبی بزند به دلیل داشتن ولی امری مدیر، مدبر، عالم و هوشمند و پشتیبانی مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سخنانش معطوف زمان مدیریت سلطانی‌فر در استان گیلان است، گفت: خدا شاهد است که کلمه‌ای یا جمله‌ای که واقعیت و مستند است به زبان می‌آورم و خدای نکرده بر علیه ایشان مطلبی به زبان نمی‌آورم. روز قیامت هیچ احدی که اکنون کف می‌زند یا احسنت می‌گوید، حضور نخواهند داشت و بنده به این مسئله واقفم.

وی اظهار کرد: امام عزیز حاضر یعنی مقام معظم رهبری در باب فتنه مباحثی مطرح کردند که شمار این مطالب به ۲۴ مطلب می‌رسد. نمونه این سخنان این است که «فتنه تا زمانی که وجود دارد، باید جانباز و بسیج و همه ملت و مسلمانان باید حساسیت داشته باشند. باید بصیرت داشته باشیم تا دشمنان نتوانند خدشه وارد کنند.» ایشان فتنه را خط قرمز نظام اعلام کردند. براساس آیه شریفه ۲۱۷ سوره بقره فتنه‌گری شدیدتر از قتل است و همه مسلمانان باید به فتنه دشمنان اسلام حساس باشد.

نماینده مردم تالش در مجلس با نقد عملکرد سلطانی‌فر در مسئولیت سابقش در استان گیلان، گفت: در دوره‌ای از تاریخ بحرانی در استان گیلان پیش آمد، ایشان نتوانست بحران را جمع کنند و موجب شد سخنگوی دولت وقت، عذرخواهی کرد چون مسئول وقت به دلیل ناکارآمدی نتوانست چالش‌های بعد از باران‌های سنگین استان گیلان را سامان دهد. در قضیه فتنه نیز ایشان که آن زمان استاندار گیلان بود به همراه ۱۶ فرماندار استعفا کردند و از برگزاری انتخابات در زمان مشخص شده ابزار ناتوانی کردند.

شکری با بیان اینکه از سوابق تحصیلی ایشان سخن می‌گویم، تصمیم با شما، اظهار کرد: امروز روز امتحان است. لیسانس و فوق لیسانس ایشان سیاسی است در حالی که دکترای متخصص ورزش در کشور داریم که هم تجربی و هم علمی بلد است چطور وزارت ورزش و جوانان را اداره کند. انسان تعجب می‌کند که سه وزیر پیشنهادی در مجلس نهم برای پست وزارت ورزش و جوانان با تخصص غیرمرتبط معرفی شدند که رای نیاوردند اما باز همین رویه در مجلس دهم نیز تکرار می‌شود. چه اصراری وجود دارد که این اتفاق مجددا تکرار شود. ایشان سابقه مدیریتی در سازمان تربیت بدنی وقت دارد.

در کارنامه سلطانی فر فقط دو سال فعالیت در سازمان تربیت بدنی مشاهده می شود

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مخالفت با مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: من از آقای دانش آشتیانی تشکر میکنم که در مواضع خود در فتنه استوار است، وی از صحبت رهبری در مورد اینکه از فتنه دوری کند پیروی نکرده و پای مواضع خود ایستاده است و من از ایشان تشکر میکنم.

وی اظهار داشت: در کشور برزیل پله اسطوره فوتبال را وزیر ورزش معرفی می کنند اما در ایران آقای سلطانی فر معرفی می شوند که در کارنامه ایشان فقط دو سال فعالیت در سازمان تربیت بدنی مشاهده می شود، آیا این شایسته سالاری است؟

ابطحی یادآور شد: عزیزان ما را چه شده است؟ مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و خطوط قرمز نظام است و آقایان باید بر آن پایدار باشند

نماینده مردم خمینی شهر گفت: آقای رئیس جمهور شما 45 دقیقه از صحبت هایتان به موضوع اقتصادی اختصاص دادید 30 هزار کارخانه تولیدی تعطیل شده و برخی کارگران نزدیک به 11 ماه است که حقوق نگرفته اند اما دولت قصد تغییر وزرای سه وزارتخانه غیرمرتبط را دارد.

وی بیان کرد: سه وزیری پیشنهاد داده می شود که در زیر همین سقف رد شده اند. به اعتدال فرامی خوانید در حالی که سخنرانی منتقدان دولت لغو می شود.

آمادگی خود را در صورت تأیید نمایندگان برای تصدی در وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌کنم

مسعود سلطانی فر در جریان بررسی صلاحیتش برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود با بیان اینکه حرکت جدی برای پیشرفت حوزه ورزش و جوانان انجام خواهد داد، گفت: به سختی و پیچیدگی ساماندهی امور جوانان بر جامعه‌ای که سرعت تغییر آن بر تدبیر مدیران پیشی می‌گیرد واقف هستم.

وی ادامه داد: هرگونه قصور و کوتاهی در پرداختن به فضائل اخلاقی جوانان و ایجاد ایمان دینی و عقلانیت و به رسمیت شناختن نیاز واقعی جوانان می‌تواند مشکل‌زا باشد و با آگاهی بر تمام موانع و چالش‌های پیش رو در حوزه جوانان با توکل بر خدا، صالحان و برنامه راهبردی و همچنین تجربه 3 دهه مدیریت در کشور چنین مسئولیتی را می‌پذیرم.

سلطانی فر با بیان اینکه 12 سال استاندار، 8 سال معاون استاندار، قائم مقامی سازمان تربیت بدنی و ریاست سازمان میراث فرهنگی را برعهده داشته است، عنوان کرد: در کنار کمک همکاران، سازمان بی سر و سامانی را به وضعیت کنونی رسانده‌ام که در حال حاضر به عنوان سازمان نمونه کشور انتخاب شد بنابراین آمادگی خود را در صورت تأیید نمایندگان برای تصدی در وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌کنم.

وی اظهار داشت: براساس عهدی که با نمایندگان دارم و اتکایی که به کمک شما می‌کنم آماده‌ام با درایت و متانت، صلابت، اعتدال و انصاف نسبت به جلب همکاری قوای کشور، مدیران گوناگون، سازمان‌های مردم نهاد، علمای حوزه علمیه، اساتید دانشگاهی و کارشناسان مدیریت راهبردی در 3 سطح به کار بگیرم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: تلاش دارم با استفاده بهینه از تجربه بشری و فهم درست از واقعیت اجتماعی و در عین پافشاری بر اصول با نهایت ظرافت، جوانان را که فرصت طلایی و ذخیره تمام نشده از شعور و عشق هستند را به رسمیت بشناسم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه با اعتماد به نسل جوان تلاش دارد این کنشگران را در مسیر روحی، اجتماعی و علمی جلب کند، اظهار داشت: تلاش دارم با جلب همراهی جوانان آنها را از وضعیت فعلی به سمت وضعیت مطلوب حرکت دهم؛ این در صورتی محقق می‌شود که مسئله جوانان به مسئله اصلی کشور و همه دستگاه‌ها تبدیل شود.

وی تأکید کرد: مشارکت جدی تمام دستگاه‌ها و به کار گرفتن همه ظرفیت‌های پیدا و پنهان برای ارتقاء اعتماد به نفس جوان ایرانی و مسئولیت‌پذیری او به کار بسته خواهد شد.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت عملکرد مرتبط به امور جوانان از طریق شورای عالی جوانان تلاش داریم ناهماهنگی‌ها برطرف شود و با بهبود شرایط فرآیند جلب مشارکت جوانان در مقاطع تصمیم‌گیری کشور برطرف شود. رفع این ناهماهنگی به درک مشترک ملی نیازمند است.

سلطانی‌فر اظهار داشت: راه مقابله با آسیب اجتماعی، رواج ازدواج آسان، ترویج سبک زندگی ایرانی در جوانان در شرایطی تضمین می‌شود که وضعیت جوانان در کشور ساماندهی شود و تقویت نهادهای ذیربط در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: معتقد هستم استفاده از تجربیات جهانی راهگشا خواهد بود، در عصر تکنولوژی جوانان در مرکز تحول قرار گرفته‌اند، بسیاری از ابداعات و اختراعات از اندیشه چالاک جوانان سرچشمه می‌گیرد؛ در کشورهای پیشرفته در حوزه تکنولوژی، بیکاری جوانان برطرف شده است، آنها ادعا می کنند تا سال 2030 بیکاری در این کشورها خاتمه می‌یابد چرا که در دنیای فناوری جذابیت و درآمدزایی برای جوانان فراهم شده است.

سلطانی‌فر تأکید کرد: در دنیای تکنولوژی دیگر بحث کشور ضعیف و قوی بر اساس منابع مالی وجود ندارد بلکه بحث بر سر مدیریت قوی و ضعیف، اشتغال و بیکاری، رونق و رکود کشورها مطرح است که این نکته یکی از فرمایشات معصومان است.

خبر در حال تکمیل است/

کد خبر: 691529

وب گردی

وب گردی