کنگره بین‌المللی پزشکی قانونی در نظام سلامت آغاز شد

 پنجمین کنگره سالانه بین المللی پزشکی قانونی ایران با شعار نقش پزشکی قانونی در نظام سلامت امروز چهارشنبه در تالار امام خمینی (ره) مجتمع بیمارستانی امام خمینی آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز دبیر اجرایی پنجمین کنگره سالانه بین المللی پزشکی قانونی ایران در مراسم آغاز بکار این کنگره گفت: در این کنگره که از امروز تا جمعه چهاردهم آبان ماه ادامه داد، 70 سخنران از ایران مطالب خود را ارائه می کنند.
علی محمد علی محمدی افزود: علاوه بر این پنج کارگاه ها تخصصی با محوریت پزشکی قانونی کاربردی و نقش پزشکی قانونی در نظام سلامت تشکیل می شود؛ همچنین قرار است در کنگره یاد شده ، 170مقاله شفاهی و 140پوستر نیز ارائه شود.
علی محمدی درباره میهمانان خارجی هم گفت: هشت کارشناس خارجی از کشورهای اندونزی، الجزایر و سوئیس در این کنگره حضور دارند.
وی، پزشکی قانونی بالینی، آزمایشگاه پزشکی قانونی، حقوق پزشکی، قصور پزشکی، باروری مصنوعی، اهدای عضو و بیوتکنولوژی را از محورهای کنگره مورد نظر عنوان کرد.
علی محمدی ادامه داد: پرستاری و مامایی قانونی، اخلاق پزشکی وقفه پزشکی، پلیس علمی پزشکی قانونی و مرگ شناسی و اتوپسی (کالبدگشایی) پزشکی قانونی هم از دیگر محور های این کنگره است.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز علم باشتاب در حال پیشرفت است و جنبه های مکتوب علم دیگر کفایت نمی کند به هدف از برگزاری کنگره بین المللی پزشکی قانونی در نظام سلامت هم اشاره کرد و آن استفاده از علم به روز دنیاست.

او گفت: بهترین راه استفاده از علم به روز دنیا، برگزاری این گونه کنگره هاست تا از آخرین نتایج علمی باخبر شویم و محلی برای تبادل دانش و تجربیات باشد.
این متخصص پزشکی قانونی تصریح کرد: پزشکی قانونی در شمار رشته های فوق تخصصی مطرح است و می خواهیم با برگزاری این کنگره ها ضمن معرفی خود با برگزاری کارگاه های مختلف از تجربیات دیگر کشورها استفاده و تجربیات پزشکی قانونی ایران را هم به جامعه جهانی معرفی کنیم.
پنجمین کنگره سالیانه بین‌المللی پزشکی قانونی ایران، توسط انجمن علمی پزشکان قانونی ایران و به همت جمعی از متخصصان و صاحب ‌نظران حوزه پزشکی قانونی و با حضور و مشارکت متخصصان و کارشناسان فعال در این زمینه در حال برگزاری است.
چهارمین کنگره پزشکی قانونی اسفند ماه سال 1392 در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شده بود.

منبع:ایرنا

700700

کد خبر: 691619

وب گردی

وب گردی