جذب منابع بانک های دنیا نیازمند اعتمادسازی است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: با توجه به شکسته شدن تحریم ها باید با استفاده از فرصت های ایجاد شده در پسابرجام، زمینه اعتمادسازی برای جذب منابع بانک های دنیا را فراهم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، علی اشرف افخمی روز شنبه در دیدار با استاندار یزد با ارائه گزارشی از فعالیت های بانک صنعت و معدن و مناسبات بین المللی گفت: شکسته شدن تحریم ها اتفاقات خوبی را رقم زد که باید همه توان خود را برای بهره برداری از این فرصت در راستای پیشرفت کشور به کار گیریم.
وی افزود: باید آرام و پیوسته با مدل های اقتصادی تخصصی، زمینه اعتمادسازی و همکاری بیشتر بانک های دنیا با ایران را با برنامه ریزی کاربردی فراهم کنیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور تصریح کرد: اشتغال و توسعه از دغدغه های مهم مردم و مسئولان کشور است که باید برای تحقق آن سرمایه گذاری مناسب در همه بخش ها صورت گیرد.
اشرف افخمی درباره وضعیت استان یزد در بخش سرمایه گذاری نیز اظهار کرد: این استان به دلیل فرصت های خوب و نیروی انسانی توانمند و کوشا، نقش خوبی در جذب سرمایه گذاری داشته است.
استاندار یزد نیز در این دیدار با تاکید بر وجود فرصت های گوناگون برای سرمایه گذاری بانک ها در استان یزد گفت: محورهای موثری همچون بهداشت و درمان، صنعت و معدن، علم و فناوری، گردشگری و انرژی خورشیدی، در استان یزد وجود دارد که بانک ها می توانند در این زمینه ها به ایفای نقش اقتصادی زودبازده و مداوم بپردازند.
سیدمحمد میرمحمدی افزود: با توجه به ظرفیت های بالایی که برای سرمایه گذاری در استان یزد وجود دارد، با تشویق سیستم خوش حسابی و اعتمادسازی رغبت بانک ها برای پشتیبانی از این ظرفیت ها افزایش پیدا می کند.
وی با بیان لزوم اطمینان بانک نسبت به برگشت سرمایه در پشتیبانی های بانکی تصریح کرد: در استان نسبت به این موضوع روشنگری های خوبی صورت گرفته و اطمینان مطلوبی در این زمینه وجود دارد.
وی در این دیدار درباره فرصت های سرمایه گذاری و زمینه های همکاری بانک ها برای گسترش فعالیت های اقتصادی، رایزنی شد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر یک روزه خود به استان یزد علاوه بر نشست با صنعتگران فعال استان، شعبه این بانک در شهرک صنعتی را نیز افتتاح می کند.

101/401

کد خبر: 692558

وب گردی

وب گردی