افق روشن توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش

همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و اتریش صبح فردا در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار می‌شود. این گردهمایی تجاری، به بهانه حضور هیاتی اقتصادی از اتاق بازرگانی فرالبرگ اتریش در تهران، برپا می‌شود و طی آن قرار است فعالان بخش‌خصوصی دو کشور پیرامون همکاری‌های مشترک به گفت‌و‌گو بنشینند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اتاق تهران، سرپرستی این هیات تجاری 25 نفره را رییس اتاق بازرگانی ایالت فرالبرگ اتریش برعهده دارد و جمعی از تجار و صاحبان صنایع این ایالت از بخش‌های ساختمان، پتروشیمی، نساجی، ماشین‌آلات، ملزومات پزشکی، برق، نرم‌افزار و سخت‌افزار، صنعت هتلداری و ورزشی در این هیات حضور دارند.


طی سال جاری، چندین هیات تجاری از اتریش برای انجام مذاکرات اقتصادی با بخش‌خصوصی به تهران آمدند و تفاهم نامه‌های همکاری نیز میان دو طرف به امضا رسید. یکی از موضوعات همکاری اتریش و اتاق تهران که پس از چندین ماه رفت و آمد و مذاکره به نتیجه رسید و در حال حاضر نیز به اجرا درآمده است، همکاری آموزشی میان اتاق تهران و موسسه ترویج کسب‌وکار (WIFI) اتریش با هدف تربیت کارآفرینان و مدیران بنگاه‌های ایرانی بر اساس مدل آموزشی روز اروپا و نیز آموزش مدرسان فنی و حرفه‌ای است.


تبادل هیات‌های تجاری از صاحبان کسب و کار دو کشور در حالی پر ترافیک است که اواخر آبان ماه جاری نیز یک هیات بزرگ اقتصادی از پارلمان بخش‌خصوصی به سرپرستی رییس اتاق تهران برای دیدار با فعالان اقتصادی این کشور و انجام مذاکرات فنی و تجاری راهی اتریش می‌شود.


در نشست مشترک فعالان اقتصادی دو کشور در اتاق تهران، هلموت اشتویرر، رییس اتاق بازرگانی فرالبرگ و مهدی جهانگیری، نایب‌رییس اتاق تهران سخنرانی خواهند کرد. در این مراسم فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در تهران نیز حضور دارد و در مراسم افتتاحیه سخنرانی‌ می‌کند.


پس از مراسم افتتاحیه، اعضای گروه تجاری اتریشی و اعضای اتاق تهران، که برای حضور در این نشست اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند، به طور مستقیم با یکدیگر مذاکره و گفت‌وگو می‌کنند.

402

کد خبر: 692876

وب گردی

وب گردی