«یک رویای کودکانه» افتتاح شد

نمایشگاه تصویرسازی «شقایق جعفری جوزانی» تحت عنوان «یک رؤیای کودکانه» روز گذشته جمعه 21 آبان ماه جاری در گالری احسان تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، نمایشگاه تصویرسازی «شقایق جعفری جوزانی» تحت عنوان «یک رؤیای کودکانه» با حضور تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری از جمله؛ فتح‌الله جعفری جوزانی، دکتر مجید پازوکی، ناهید تیموری، احسان کرمی، خشایار راد، عبدالرضا امیراحمدی، یاور مراد، سامان آفریدند، مهرشاد غلامی، یزدان فتوحی و ... ساعت 4 بعدازظهر روز گذشته جمعه 21 آبان ماه جاری در گالری احسان تهران افتتاح شد و در نخستین روز آن تعداد 15 اثر به فروش رفت و تا روز چهارشنبه 26 آبان ماه جاری همه روزه از ساعت16:30 الی 20 شب پذیرای علاقمندان خواهد بود.
در این نماشگاه تعداد 35 عدد تابلو 40×40 و تعدادی کارت پستال که در واقع کلاژهای همان تابلوهاست در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. این مجموعه تصویرسازی است و با تکنیک چاپ شیشه و اکرولیک اجرا شده و کارت پستال‌ها کلاژ هستند و از مواد به ظاهر دور ریختنی درست شده‌اند.
در یادداشتی که شقایق جعفری جوزانی برای نمایشگاه تصویرسازی «یک رؤیای کودکانه» به رشته درآورده، آمده است: روزی که کودکیم را در دنیای بزرگترها دیدم روز عجیبی بود .آدم‌ها برای من در دنیای خیال انگیزی زندگی می‌کردند و من هنوز با شخصیتی خردسال میان تمام آنها که بزرگ شده بودند، سردرگم! دیدن آن‌ها که کودکی را گم کردند هنوز هم برایم دردآور است. این بود که تصمیم گرفتم دنیایی را که می‌بینم به تصویر بکشم تا شاید خاطره‌ای زنده شود از کودکی. کار را هم راحت کردم، من هم بزرگ شدم. حالا تصویرهایی داشتم کودکانه که دردهای بزرگترها را بر دوش داشتند ... امید دارم پلی شوند به کودکی ... .
وی همچنین در مورد انتخاب عنوان «یک رؤیای کودکانه» معتقد است: «یک رؤیای کودکانه» از بین بقیه اسم‌های پیشنهادی بیشتر به دلم نشست. هم از کودکی یاد شده بود و هم اشاره می‌کرد که تنها یک رؤیاست. رویایی که سالها پیش همه فراموش کردیم و بزرگ شدیم. دلم می‌خواست یادی کنم از کودکی.
این تصویرساز جوان در مورد سبک و تکنیک آثار نمایشگاه «یک رؤیای کودکانه» گفت: رنگ عنصر اصلی این
مجموعه است. بدون رنگ کودکی وجود نداشت. فرم‌های ساده و رنگ‌های شاد برای من نماد کودکی بود و تمام
نوشته‌‌های تابلوها دل نوشته های من است.
شقایق جعفری جوزانی در مورد هدف اصلی جمع‌آوری مجموعه آثار «یک رؤیای کودکانه» تصریح کرد: این تصاویر را سالها بود که می‌کشیدم، از دوران مدرسه رفتن شروع شد؛ گوشه تمام کتاب و دفترهایم پر از نقاشی‌های کوچک و بزرگ بود. دانشگاه که رفتم به طور جدی‌تری ادامه دادم، تکنیک‌ها را یاد گرفتم و انتخاب کردم. تعداد بسیار زیادی کارت پستال اجرا کردم و قرار شد نمایشگاهی شود برای کارت پستال‌ها .اما در نهایت پیشنهاد شد تابلوهایی هم به این مجموعه اضافه شود. این مجموعه در مدت 3 ماه اجرا شد و چکیده‌ای بود از کارهای پیش از این. همیشه علاقه زیادی به نوشتن و نقاشی داشتم؛ اما پراکنده بود و دلی، بلاخره اولین مجموعه را جمع و جور کردم تا شروعی باشد برای کارهای آینده.
شقایق جعفری جوزانی در دی ماه سال 1368 در تهران متولد شده و فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهرا تهران است. وی به عنوان عکاس خبری و هنری و خبرنگار با مجلات مختلف کشور از جمله؛ خانواده سبز، اطلاعات هفتگی، پنجره خلاقیت، راه زندگی، آرامش، زیبایی، خانه آرمانی، کدبانو، آشپزی خانواده سبز و ... سابقه همکاری دارد.

501500

کد خبر: 704144

وب گردی

وب گردی