آهوی تصادفی در جزیره خارگ درمان شد

یک راس آهوی تصادفی بعد از اینکه توسط یکی از دوستداران محیط زیست به بیمارستان منتقل شده بود مورد جراحی و مداوا قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، در ساعت ۲۲ شب با تماس تلفنی یکی از پرسنل بیمارستان مبنی بر انتقال یک راس آهوی تصادفی در بیمارستان شهدای صنعت نفت خارگ بلافاصله پرسنل این اداره در بیمارستان حاضر شده و اقدام به بررسی موضوع کردند.

در این فاصله تمامی پزشکان عمومی و متخصص بیمارستان در محل حاضر شده و اقدام به تهیه عکس از محل شکستگی کرده و بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد و توسط تیم پزشکی مورد جراحی قرار گرفته و اقدام به پلاک گذاری در محل شکستگی کردند.

این عمل که به مدت سه ساعت به طول انجامید تا ساعت یک بامداد شنبه ادامه داشت و بعد از آن آهو به اداره محیط زیست منتقل شد که در حال حاضر نیز از شرایط مساعدی برخوردار است.

حسین دلشب مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: به دلیل افزایش جمعیتی که در زیستگاه جزیره خارگ به صورت سالانه صورت می گیرد و همچنین کمبود زیستگاه به دلیل افزایش جمعیت انسانی و توسعه شرکت‌های نفتی آهوان با کمبود فضا مواجه شده و به ناچار وارد جاده و خیابان شده و با وسائط نقلیه تصادف می‌کنند که اغلب منجر به مرگ می‌شوداز ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۵۶ راس آهو بر اثرتصادف یا گیرافتادن در فنس تلف شده‌اند.

لزوم اجرای طرح تعدیل جمعیت آهوان با توجه به رشد جمعیت سالانه به نظر می رسد که می تواند تا حدودی با توجه به تجارب قبلی درصد تلفات را پایین بیاورد.

منبع: مهر

706/700

کد خبر: 704801

وب گردی

وب گردی