تاج: جیووا باید به ما خسارت بدهد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:ممکن است بهترین فدراسیون، بهترین داور یا فوتسال چیزی را اعلام کنند و بگویند بروید و در کشور ایران به آنها بدهید.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی تاج با حضور در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: الان فضای فوتبال خوب است. نوجوانان و جوانان موفقیت کسب کردند و یکی در آسیا دوم و یکی سوم شدیم تا به جام جهانی برویم. در جوانان 16 سال بود که به جام جهانی نرفته بودیم. در فوتسال نیز سوم دنیا شدیم که این هم بی سابقه بود. در داوری ما بهترین مسابقات را سوت زد. قبل از اینکه من آن اعتراض را بنویسم، هیچ آثاری از فوتبال ایران نبود. در فوتبال ساحلی هم دوم جهان شدیم چون فاصله ما با برزیل زیاد است.

وی افزود: هیچ کدام از اینها در مطالعات afc نیامد. ما حس کردیم که مشکل آنها ندانستن نیست. ما به این نتیجه رسیدیم که این اعتراض را به afc بنویسیم. آنها در جواب نامه ما شاید به قول برخی دلجویی کردند. در لیست قبلی من ترجمه شده اش را دارم، نوشتند لیست نهایی که یعنی لیست آخر. هنوز هم من باور نمی کنم که 4 بخش دیگر را وارد کرده باشند. فکر نمی کنم درجه اهمیت مراسم بعدی به اندازه ابوظبی باشد. ممکن است بهترین فدراسیون، بهترین داور یا فوتسال چیزی را اعلام کنند و بگویند بروید و در کشور ایران به آنها بدهید.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برخی می گفتند شما چرا زودتر اعتراض نکردید. ما وقتی که لیست اعلام نشده، چطور می توانستیم اعتراض کنیم؟ یکسری هم می گفتند چرا عجله کردید که بازهم اینطور نبود چون ما بر اساس اینکه لیست نهایی اعلام شده بود، اعتراض کردیم. ما در فوتبال آسیا بالا هستیم و حتی کره و ژاپن هم پشت ما هستند.

وی افزود: امیدوارم این اعتراض تاثیر خودش را داشته باشد. اخیرا اعلام شده فغانی جزو 5 داور برتر جهان است که هنوز به صورت رسمی به دست ما نرسیده است.

تاج درباره اینکه رابطه ایران با شیخ سلمان خوب است یا خیر، گفت: من از این رابطه ها خبری ندارم. ما یک موضوع همین برترین ها هست که اعتراض کردیم و یک بخش دیگر هم برای بازی سوریه اعتراض کردیم. برای این بازی ما 40 روز قبل مسابقه نامه ای به فیفا زدیم و گفتیم که تانکو عبدالرحمن زمین مناسبی نیست. کی روش این موضوع را به من گفته بود و اعلام کرد که در ورزشگاه بهتری باشد. ما تمام این مسائل را پیش بینی کرده بودیم و گفتیم که زمین مناسبی نیست. فیفا این نامه را به AFC ارجاع کرد که این زمین را نظارت کند که آنها تایید کردند. ما دوباره به AFC نامه زدیم و رونوشت آن را به فیفا دادیم. متاسفانه 2 امتیاز به راحتی از دست دادیم که اگر در آخر روی 2 امتیاز به مشکل بخوریم، حسرت این بازی را می خوریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می شود ایران بیش از حد به فیفا اعتراض می کند، تصریح کرد: ما برای این موضوع یک نامه به فیفا زدیم که خیلی هم طبیعی است. برای مراسم برترین ها که به فیفا نامه نزدیم. مقدماتی جام جهانی زیر نظر فیفا برگزار می شود که البته برای داور و ناظر به AFC وکالت می دهد. فیفا جواب ما را داد و گفت که به AFC اختیار دادیم. روز بازی هم داور می توانست بازی را برگزار نکند. داور هم عراقی بود. حتی در لیگ خودمان هم ما ترکی را برای تیمهای مشهدی نمی گذاریم. آنچه که هست ما باید اعتراض کنیم و مردم این انتظار را دارند. خیلی مودبانه و دیپلماتیک بوده است. AFC باید عادت کند که ایران را در مطالعات خودش بیاورد.

وی درباره بخش بانوان فدراسیون خاطرنشان کرد: بانوان بخشی از جامعه هستند. دنبال این هستیم که با حفظ شئونات مسابقات را برگزار کنیم. متاسفانه ضعف هایی در بخش بانوان هست. مثلا در هفته اخیر به جایی رسید که می خواست تیمش را منحل کند. ما امسال برای رشد این بخش اعلام کردیم که باشگاهها باید 5 درصد از هر قرارداد به ما بدهند اما اگر تیم بانوان دارید، 3 درصد بدهید و 2 درصد را خرج بانوان کنید. این بهترین تصمیم بود که تیمها فکر کنند که بخش بانوان برایشان رایگان است. متاسفانه بدنه بانوان قوی نیست و عرب عامری نیز زحمات زیادی کشید. شاید ما 5، 6 بازیکن محروم یک سال و 2 سال داشته باشیم. به کمیته اخلاق هم اعلام کردیم. می گویند با فلان مربی کار نمی کنیم و انگار خاله بازی است. کمیته اخلاق کار می کند و آدم هایی که مخل این توسعه هستند، کنار بروند. 3، 4 باشگاه بانوان را بر اساس این قانون تشکیل دادند اما آنقدر مشکل دارند که تیم بزرگسالانشان هم اینقدر حاشیه ندارد. ما بانوان را توسعه می دهیم و جلوی این مسائل هم می ایستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما با هاشمی و شهنازی جلسه داشتیم. به آنها گفتیم که اگر تیم امید را دربست در اختیار ما قرار می دهید، ما هستیم. یا اینکه دربست از ما بگیرید. 40 سال است که تیم امید به المپیک نرفته و مشکل هم بین این 2 ارگان بوده است. هر کسی تقصیر را گردن طرف دیگری می اندازد. ما حتی کمک هم از سوی کمیته ملی المپیک نمی خواهیم. ما تیم ملی بزرگسالان را اداره می کنیم و کسی کمک نمی کند. ما می گوییم که یا صددرصد در اختیار ما یا شما. ما شنیدم که هاشمی گفته است در اختیار فدراسیون فوتبال باشد. من گفتم که باید این موضوع را قطعی و مکتوب کنید. حتی اگر تیرماه سال آینده بگویند که فوتسال به المپیک می رود، تیم امید باید به بازیهای آسیایی برود.

تاج در خصوص انتخاب در سال 2012 به عنوان بهترین فدراسیون آسیا بیان داشت: در همان زمان نیز یکسری مثل مرحوم حجازی اعتراض کردند که چرا ما انتخاب شدیم. بحث قالیچه هم در میان نبودیم. اینکه چرا آن زمان انتخاب شدیم و الان نشدیم، جای سوال دارد. ما به دبیرکل نامه زدیم و گفتیم که در تمام دنیا قدرت فوتبال هر کشور به تیمهای ملی است. در بحث باشگاهی می روند و بازیکن خارجی می آورند. الان هم می خواهند تعداد بازیکنان خارجی را به 5 برسانند. 5 بازیکن خارجی یعنی 50 درصد تیم. ما گفتیم که تیمهای ملی را مدنظر قرار دهید. در بحث داخلی ما خودمان بهترین های لیگ را انتخاب می کنیم. فیفا رنکینگش مشخص است و بر اساس بازیهای ملی است. فوتسال را بر اساس تیم ملی رنکینگ می دهند.

تاج در خصوص حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بیان داشت: قبلا سهمیه ما 3+1 بود و بعد از آن 2 + 2 شد. حالا به صورت رسمی به ما اعلام شده که سهمیه ایران به همراه 4 کشور دیگر یعنی ژاپن، کره، عربستان و امارات 3+1 است. این خبر خوبی به ویژه برای هواداران پرسپولیس است که می توانند به صورت مستقیم به مرحله گروهی بروند.

او درباره خروج کی‌روش از ایران گفت: کی‌روش روز گذشته به مدت یک ماه به مرخصی رفت. اتفاقی که راجع به آقای کی‌روش می‌افتد را ما می‌پذیرفتیم. ما در فروردین مسابقه داریم و لیگ‌برتر ما هم تکه‌وپاره شد. باید از همه باشگاه‌ها تشکر کنیم. در دور برگشت انتخابی جام‌جهانی سه بازی در داخل ایران داریم. با سوریه، چین و ازبکستان در ایران بازی داریم که شانس بالایی هم داریم. سهم باشگاه‌ها در تیم ملی بسیار بالاست. سرمربی تیم ملی نشان داد که هر کسی قابلیت داشته باشد به تیم ملی می‌رود.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: واقعیت این است همه از بازی تیم ملی راضی هستد و بدون دلهره کره‌جنوبی را بردیم. برای بازی با سوریه هم ما درخواست دادیم اما این اتفاقا افتاد. اگر این زمین خوب بود، بهترین امتیاز را می‌گرفتیم. کدام آدم عاقلی کی‌روش را حذف می‌کند و به سراغ گزینه دیگر می‌رود؟ کی‌روش نتایج خوبی را برای ما به دست آورده است.

تاج درباره اعتراضاتی که درباره بازی‌های تیم ملی انجام می‌شود گفت: آقای کی‌روش می‌داند که زمین بهتری نداریم و همین‌ها بضاعت ما است. من که نمی‌توانم زمین فراهم کنم. کار ما این بود که زمین شماره دو کمپ تیم‌های ملی را که در حال آماده‌سازی فراهم کنیم و جای تشکر از شهرداری تهران هم دارد. این زمین یکی از بهترین زمین‌های ایران می‌شود. در سرما و گرما به کار می‌آید. مانند ورزشگاه آزادی آن را آماده می‌کنیم. ما هتل داریم. ایفمارک را حل کردیم. حدود 30 روز دیگر هم اتوبوس تیم ملی می آید که در خارج از کشور آماده می‌شود. پرواز چارتر فراهم شده است. مشکل پیراهن را حل کردیم. بقیه اعضای کادرفنی هم خوب هستند.

تاج درباره بحث لباس تیم ملی گفت: بنده به عنوان مسئول می گویم که قرارداد بسیار بدی با جیووا امضا شده است. جیووا لباس های زیادی به ما دادند که اصلا قابل استفاده نبوده است. در فوتسال فیفا به ما ایراد گرفت و خیاط آوردیم و با سوزن و نخ روی آن دوختیم. من خودم کلمبیا بودم و تمام شهر را گشتیم و جیووا را نمی شناختند. کار خودمان را پیش بردیم. همین وضع را در جوانان، نوجوانان و بانوان هم پیش بردیم. ما امیدوار بودیم که در شیراز این لباس ها تولید شود اما آنها نیز صرف نظر کردند. ما نباید خسارت بدهیم، بلکه باید خسارت هم بگیریم چون آبروی ما رفته است. عابدینی نیز قرار است برای انتخاب برند جدید مزایده و مناقصه برگزار کند.

تاج همچنین اظهار داشت: ما هم از وزیر قبلی حمایت شدیم و هم الان خیلی بهتر حمایت می شویم از وزیر فعلی. قرار بود 15 میلیارد از سوی جهانگیری به تیم ملی کمک شود. یکی از بهترین خاطرات کی روش نیز این است که جهانگیری در تمرین حاضر شد. 9 میلیارد و 700 میلیون نیز همانطور که هر فدراسیون بودجه ای دارد، برای ما تعیین شده است. تا به حال فقط 3 میلیارد از این 25 میلیارد را دریافت کردیم. با سلطانی فر جلسه ای داشتیم و او گفت که جلسه ای با رئیس جمهوری برای تقدیر از بهترین ها می گذاریم. سلطانی فر نامه بسیار خوبی نوشتند که بودجه ما را بدهند. جمع هزینه های ما برای این 6 ماه است. ما اگر صعود کنیم، 16 میلیون دلار می گیریم اما از الان نمی رسیم. باید تلاش کنیم و پول خرج کنیم تا به آن برسیم.

وی با اشاره به جریمه ایران از سوی فیفا گفت: درباره بازی در روز تاسوعا که من گفته بودم، جریمه می شویم و با افتخار هم پذیرفتیم. درباره بازی با قطر اما اتفاقات خوبی نیفتاد. واقعا ناظر گزارش خیلی خوبی داده بود اما متاسفانه به استناد یکی از سایت های ما این جریمه را در نظر گرفتند. حتی همان فیلم را برای ما ارسال کردند. ما اسپانسر داریم و پول هایی را می گیریم و امیدواریم در ملاقات با رئیس جمهور این پول را هم بگیریم. فضا با وزارت ورزش و سلطانی فر خیلی خوب است. او هم خیلی اطلاعات خوبی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره خبر تعطیلی آکادمی اذعان داشت: آکادمی تعطیل نشده است و تغییر رویه داده است. آکادمی جایش در باشگاههاست نه فدراسیون فوتبال. از علیزاده و همکارانش تشکر می کنم که در این مدت کمک کردند.

602

کد خبر: 705895

وب گردی

وب گردی