افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در رم

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در رم با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت و کارلو کلاندا وزیر صنعت ایتالیا افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، رییس اتاق مشترک ایتالیا و ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه به نمایندگی از شرکت های ایتالیایی از انتخاب این کشور برای اجرای اولین نمایشگاه اختصاصی ابراز خرسندی کرد وضمن خوش آمد گویی از طرف ۵۵٠ شرکت حاضر در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در رم آمادگی خود را برای همه گونه همکاری از سوی شرکت های ایتالیایی جهت سرمایه گذاری در ایران اعلام نمود.

مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به روابط دیرینه ایران وایتالیا دردوران قبل و بعد از انقلاب، گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در ادامه همین مناسبات خوب و دوستانه است .

مهندس نعمت زاده در مورد سوال خبرنگاران در مورد قدمت همکاری با ایتالیا گفت همکاری شرکت نفت و حمل نقل ریلی از قدیم و تجارت ما بین دو کشور بیش از یک قرن بصورت رسمی دایراست و در زمینه نفت گاز همکاری های خوبی بین دو کشور برقرار است.

وی به همکاری موفق یک شرکت ایتالیایی و آلمانی در ایران در زمینه شیرهای کنترلی در ایارن نیز اشاره و تصریح کرد: تداوم این همکاری ها را پیگیری می کنیم و به سرمایه گذاری مشترک در صنایعی که ایتالیا در آن پیشرو است توصیه می کنیم.

وزیر صنعت ایتالیا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره همکاری ایران و ایتالیا در حوزه نفت و گازو صنایع دیگر و روابط دوجانبه گفت: ما بدنبال توسعه بیشتر مناسبات دوجانبه هستیم و امروز در مورد روابط با کشورهای اتحادیه اروپا صحبت کردیم و در مورد پیوستن ایران به wto هم مذاکراتی داشتیم .روابط ما رو به عقب نمی رود و هرروز پیشرفت خواهد کرد.

کارلو کلاندا درباره دلایل توسعه روابط با ایران گفت: یک میلیارد و صد میلیون دلار مبادلات دو جانبه در سال گذشته داشته ایم و روابط اقتصادی مان با ایران در سخت ترین شرایط قطع نشده است و خبر خوب اینکه روابط اقتصادی به نحو احسن از سرگرفته شده و مهمترین چیز این است که روابط بانکی و انتقال وجوه مالی را تسهیل خواهیم کرد و این موضوع را با وزیر اقتصاد ایتالیا در میان گذاشته تا پیگیری لازم را بعمل آورد

در این مراسم از استاندار رم بخاطر همکاری در برپایی این نمایشگاه ابراز تشکر شد.

101/402

کد خبر: 707169

وب گردی

وب گردی