راه اندازی قطار نخجوان –مشهد ظرف ۱۵ روز آتی/اختصاص ۵۹۴ رام قطار مسافری همزمان با ایام ۲۸ صفر

معاون مسافری راه آهن گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرف ۱۵ روز آتی قطار مسافری نخجوان-مشهد راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن ،میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با اعلام این خبر گفت:در ایام اربعین حسینی قطار سیستمی تهران- کربلا را راه اندازی کردیم و حرکت این قطار از این پس هر سه شنبه به سمت کربلا وبالعکس تداوم خواهد داشت.

وی افزود: با توافق صورت گرفته باکشور جمهوری آذربایجان ؛واگن های مسافری آنها در مسیر جلفا-مشهد مورد تست قرارگرفت و مقرر شده تا قطار نخجوان-مشهد را راه اندازی کنیم .

موسوی تصریح کرد:پیش بینی شده بود تا راه اندازی این قطار در ایام ۲۸ صفر عملیاتی شود و در حال حاضر منتظر اعلام راه آهن آذربایجان در این زمینه هستیم .

به گفته وی به طور قطعی ظرف ۱۵ روز آتی شاهد راه اندازی قطار نخجوان-مشهد خواهیم بود و براساس توافق صورت گرفته این قطار هر هفته ۲سرویس رفت و برگشت درمسیر نخجوان- مشهد تردد خواهد داشت.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه در ایام اربعین تا امروز ۵۷ هزار مسافر از شهرهای تهران و مشهد به سمت خرمشهر جا به جا شده و با توجه به تعداد بلیت فروش رفته پیش بینی می شود تا ۴روز آتی این تعداد به ۸۸ هزار نفر برسد.

وی افزود: در همین راستا قطار محلی خرمشهر – شلمچه به صورت رایگان تا امروز ۱۱۰ هزار مسافر جابه جا شده و پیش بینی می شود که ظرف ۴روز آتی ؛این تعداد به ۱۴۰ هزار نفر برسد.

موسوی در خصوص برنامه حرکت قطارها در ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) گفت:به منظور رفاه حال زائرین امام هشتم (ع)۵۹۴ رام قطار مسافری با ظرفیت ایجادی ۱۹۱ هزار و ۵۰۰صندلی به صورت رفت وبرگشت به مقصد مشهد پیش بینی شده که از ۴ تا۱۴ آذر ماه به صورت رفت و برگشت به مقصد مشهد تردد داشته باشند.

وی افزود: از این تعداد قطار ۳۳ رام با حدود ۲۲ هزارو ۵۰۰ صندلی در مسیر تهران پیش بینی شده تا خدمات مناسبی را به زائرین امام هشتم(ع) ارایه شود.

101/402

کد خبر: 707201

وب گردی

وب گردی