تهران – ایسکانیوز : تولید گوشت قرمز در کشور کاهش یافت .

آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد حجم تولید گوشت قرمز در کشور در سال گذشته 377 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی در حدود 9.4 درصد را نشان می دهد.ایران در سال 1391 برابر با 416 هزار تن گوشت قرمز تولید کرد .

این آمار با استناد به حجم کشتار دام در کشتارگاه های کشور به دست آمده و میزان دام کشتار شده توسط افراد ، خارج از کشتارگاره ها را در بر نمی گیرد .

در سال 92 در مجموع 391 کشتارگاه رسمی در سراسر کشور فعال بوده است که 360 واحد آن دولتی و 31 واحد باقیمانده وابسته به بخش خصوصی بوده اند.

بر اساس این گزارش، طی سال گذشته ۷میلیون و ۴۵۰هزار راس گوسفند و بره به وزن ۱۳۸هزار تن، ۲میلیون و 206 هزار راس بز و بزغاله به وزن ۳۳هزار تن، یک میلیون و ۳۵هزار راس گاو و گوساله به وزن ۱۹۸هزار تن، 46 هزار راس گاومیش و بچه گاومیش به وزن 3 هزار تن و 26 هزار نفر شتر و بچه شتر به وزن 5 هزار تن در استان‌های مختلف کشتار و وارد بازار مصرف شدند.

بر اساس یافته های مرکز آمار ایران، تعداد كشتار دام در مورد «گوسفند و بره» و «بز و بزغاله» در سال 92 نسبت به سال 91 افزایشی و در مورد سایر انواع دام کاهشی بوده است.

این مرکز با استناد به داده های اداره کل دامپزشکی استان‌ها، افزايش قيمت گوشت گاو و گوساله، افزايش مصرف گوشت هاي منجمد وارداتي و افزايش مصرف گوشت سفيد را به عنوان دلایل افت تولید گوشت قرمز در داخل کشور طی سال 92 عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش بررسی آمار میزان کشتار رسمی دام در یک دهه گذشته نشان می دهد حجم کشتار دام در سال گذشته و سال 1389 کمترین میزان در 10 سال اخیر بوده است . در سال 1389 معادل 347 هزار تن دام در کشتارگاه های رسمی ذبح شدند و در سال گذشته نیز این رقم به 377 هزار تن رسید . بیشترین میزان ذبح دام در کشتارگاه های رسمی کشور در سال 1387 اتفاق افتاد ، در این سال 487 هزار تن دام ذبح شدند.
کد خبر: 70779

وب گردی

وب گردی