میزان اعتماد به سیاستمداران انگلیسی به پایین ترین سطح رسید

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که میزان اعتماد مردم انگلیس به سیاستمداران این کشور به پایین ترین سطح رسیده است به گونه ای که فقط 19 درصد آنان معتقدند که سیاستمدارانشان در جریان کمپین همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا حقایق را به آنها گفته اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری «ای تی وی» انگلیس، بر اساس نظرسنجی سالانه موسسه «ایپسوس موری» درباره میزان اعتماد به صاحبان مشاغل مختلف در انگلیس، سیاستمدارانی که به طور معمول در انتهای فهرست اعتماد حرفه ای بوده اند، اکنون از نظر 'اعتبار نظر مردم' بیش از پیش جایگاه خود را از دست داده و به رتبه پایین تری در این فهرست رسیده اند.
بر اساس نتایج این تحقیقات که در زمینه «قابل اعتمادترین» حرفه ها انجام شده است، پرستاران در صدر این فهرست قرار دارند و مردم بیشترین اعتماد را به آنها دارند.
این نظرسنجی نشان داد که فقط 15 درصد از مردم بر این باورند که نمایندگان منتخبشان حقایق را می گویند که میزان اعتماد به آنها نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش یافته است.
تهیه کنندگان این نظرسنجی گفته اند، اگر چنین کاهشی در اعتماد به سیاستمداران در هر سال دیگری مشاهده می شد می توانست «عجیب» باشد اما سال 2016 تا اندازه ای یک سال عادی نبوده و سطح اعتماد رای دهندگان به سیاستمداران اصلی، ظاهرا به پایین ترین میزان رسیده است.
از میان هزار و 19 نفر از کسانی که قبل از همه پرسی خروج انگلیس در نظرسنجی شرکت کردند، تقریبا نیمی بر این باور بودند که سیاستمداران هر دو طیف موافق و مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دروغ می گویند و فقط 19 درصد بر این باور بودند که آنها عمدتا راست می گویند.
بر اساس این نظرسنجی، پرستاران و پزشکان از نظر بیان حقایق به ترتیب مورد اعتماد 93 و 91 درصد از مردم هستند.
جایگاه روزنامه نگاران اندکی بهتر از سیاستمداران است و 24 درصد از مردم به آنها اعتماد دارند اما میزان اعتماد مردم به بانکداران، آژانس های املاک و وکلا بیشتر از روزنامه نگاران است.
معلمان، قضات و دانشمندان پس از مشاغل پزشکی در صدر این فهرست قرار دارند.

منبع: ایرنا

303/101

کد خبر: 709747

وب گردی

وب گردی