نماز عامل اصلی جلوگیری از سقوط انسان به گمراهی است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر طه هاشمی در اختتامیه جشنواره ملی نماز و نقش آن در هویت یابی دانشجویی که در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: نماز مسیر و پل ارتباط بین انسان و خداوند است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و مناسبت های آن بخصوص ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت گفت: نماز عالی ترین جلوه عبادی مسلمین است.

وی افزود: خداوند دو موهبت الهی را مختص انسان قرار داد. اولین موهبت عقلانیت است که اصلی ترین وجه تمایز انسان و سایر مخلوقات بحساب می آید. موهبت دوم دین است که این دو در کنار یکدیگر بشریت را به نقطه مطلوب خلقت می رساند.

دکتر طه هاشمی ادامه داد: انسان به سبب عقلانیتی که از سوی پروردگار یکتا دریافت کرده است، تنها مخلوقی است که گنجایش و توانایی درک ارزش و ذات واقعی باری تعالی را دارد.

وی با بیان اینکه عبادت از جلوه های مهم دین و نماز پرچم دین است، تصریح کرد: در روایات نماز پایه و محور دین و عامل اصلی جلوگیری از سقوط انسان به گمراهی بیان شده است.

دکتر طه هاشمی با اشاره به اینکه نماز در تمامی ادیان الهی وجود دارد، افزود: زمانی که حضرت آدم و حوا به دلیل خوردن میوه ممنوعه از بهشت به زمین رانده شدند، بجای آوردن نماز جزء اولین دستورات به آنها بود. هر جامعه ای که می خواهد به نماز آراسته شود باید به حقیقت آن که انسان سازی است، توجه ویژه ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به تعبیر شهید مطهری فرهنگ روح جامعه است و از آنجایی که روح بصورت پیوسته است هر بخشی از آن دچار مشکل شود تمامی آن تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

معاون دانشجوی و فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه متأسفانه بجای پرداختن به حقیقت و ارزشهای دین بیشتر به ظواهر آن توجه می شود، گفت: چه بسا برخی از آنهایی که در حجاب کاهلی می کنند ارزشی به مراتب بیشتر از ما در نزد خداوند برخوردار باشند.

202/200

کد خبر: 711447

وب گردی

وب گردی