تاکید بر حذف برگزاری همایش های تکراری/در حال حاضر190مجله به ‌روزشده دانشگاهی داریم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه هزینه برگزاری همایش واحد ها بسیار بالاست گفت: ما در برخی مواقع شاهد این هستیم که همایش های برگزار شده به دورهای دوم و سوم منتهی می شود و خروجی قابل قبولی تحقق نمی پذیرد که ما در این خصوص به تمام واحدها اعلام می کنیم که از برگزاری همایش های تکراری اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز ابراهیم واشقانی‌فراهانی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامـــی استان تهران که در ساختمان شماره یک حوزه ستادی استان تهران برگزار شد در خصوص نحوه برگزاری همایش‌ها، طرح‌های تحقیقاتی و وضعیت انتشار کتب، مقالات و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از یک‌سو باید از برگزاری همایش‌های تکراری در واحدها اجتناب شود و از سوی دیگر در سطح استانی و ملی، همایش‌ها یک‌بار در سال بیشتر برگزار نشود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مشکل اصلی این است که واحدها به بخشنامه ها توجه نمی کنند.

در ادامه میترا طباطبایی، مدیرکل گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بخشنامه حمایت از نشریات دانشگاهی گفت: با این بخشنامه شاهد به ‌روزرسانی بیش از 70 مجله دانشگاهی بودیم، ما در این زمینه حمایت‌هایی هم از مجلات داشتیم و حتی مجلاتی را که تاخیر در انتشار داشتند، به لحاظ مجوز اصلاح کردیم تا بتوانند به‌روز شوند و در فهرست مجلات مورد حمایت دانشگاه قرار بگیرند.

وی افزود: مجلاتی که در فهرست مجلات به‌روز ما باشند، حتی اگر دارای رتبه ملی و بین‌المللی نباشند، بنابر بخشنامه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند مورد استفاده دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری علوم انسانی قرار بگیرند.

مدیرکل گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه امروز ما دارای 190مجله به‌روزشده دانشگاهی هستیم که نسبت به گذشته دارای رشد کمی و کیفی فراوانی بوده است.

گفتنی است طی برگزاری جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامـــی استان تهران فیض‌بخش رئیس شورای تخصصی پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از900 طرح تحقیقاتی برون دانشگاهی در واحدهای استان تهران خبر دادو گفت: در حال حاضر روند اجرایی این طرح ها درحال انجام است که از این میان 95 طرح از سوی اعضای هیات علمی واحدهای تهران و باقی این طرح‌ها از سوی واحدها در 62 مرکز تحقیقاتی، 15 مرکز رشد در قالب 77 واحد فن‌آور دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شعار هفته پژوهش امسال «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فن‌آوری زیربنای اقتصاد مقاومتی» نام گذاری شده است، اظهار کرد: این شعار سرلوحه کار شورای تخصصی پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران قرار گرفته و شعار«اقتصاد پژوهش‌محور» نیز همچون گذشته در این شورا در حال پیگیری و اجراست»

*تجاری‌سازی 20 محصول دانش‌بنیان

فیض‌بخش با بیان اینکه تحقیقات 180 طرح در استان تهران به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: بیش از 20 محصول در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تجاری‌سازی بوده و تاکنون 6 محصول دانش‌بینان به مرحله تجاری‌سازی و فروش رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی پژوهش‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند مسلما با مشارکت چند واحد سریع‌تر نهایی شده و به نتیجه خواهد رسید. به زودی شاهد آن خواهیم بود که استان تهران به عنوان استان شاخص دانشگاه آزاد اسلامی وابستگی به شهریه دانشجویان را به حداقل برساند.

*برگزاری دوره های آزاداندیشی دینی

گفتنی است در جریان برگزاری جلسه شورای استان ضمن تاکید بر برگزاری دوره های آزاد اندیشی دینی به میزبانی استان تهران مقرر شد تا این دوره از اول دیماه تا 10 دیماه برگزار شود.

لازم به ذکر است دانش افزایی مفاهیم و مبانی آزاداندیشی دینی و ضرورت‌های استقبال از ظهور و بروز تفکرات انتقادی و نقادی اندیشه‌های مخالف آزادی و بیان گسترش آن در سطوح مختلف جامعه از مهمترین سرفصل های برگزاری این دوره بشمار میرود.

در حاشیه برگزاری این جلسه مراسم تودیع و معارفه رییس دبیرخانه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز برگزار شد.

گفتنی است در این جلسه ، ابراهیم واشقانی‌فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، احمد شمس، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و مرتضی احسانی معاون اداری و مالی و میترا طباطبایی مدیرکل گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی به بررسی طرح‌های پیشنهادی روسای واحدهای استان تهران و سایر صورت‌جلسات اداری مطرح‌شده پرداختند.

204/200

کد خبر: 712507

وب گردی

وب گردی