پاسخ شرکت توسعه اعتماد مبین در خصوص احتمال تغییر در ساختار مالکیت

سازمان خصوصی سازی هفته گذشته از باز پس گیری سهام شرکت مخابرات ایران از سهامدار عمده این مجموعه بورسی خبر داد؛ و شرکت سرمایه گذاری اعتماد مبین در راستای درخواست سازمان بورس برای افشای اطلاعات شرکت پیرامون ایجاد هر گونه تغییر در ساختار مالکیت اطلاعیه سازمان خصوصی سازی را فاقد اعتبار و غیر قانونی دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین طی نامه ای به مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص واگذاری سهام شرکت توسعه اعتماد مبین توضیحاتی ارایه داد.

بر اساس این گزارش، این نامه با موضوع استعلام اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اطلاعیه تاریخ 23 آذر ماه 1395 سازمان خصوصی سازی مبنی بر فسخ قرارداد واگذاری سهام کنترلی و مدیریتی شرکت مخابرات ایران، به شرح زیر است:

اطلاعیه سازمان خصوصی سازی مبنی بر فسخ قرارداد واگذاری سهام کنترلی و مدیریتی شرکت مخابرات ایران، اعتبار قانونی نداشته و چنانچه فروشنده سهام موضوع و واکذاری ادعایی نیز داشته باشد باید مطابق مقررات، ادعای خود را از طریق هیات داوری موضوع ماده 30 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 پیگیری کند.

بدیهی است تا زمانی که مرجع قانونی مذکور در خصوص ادعای سازمان اعلام نظر نکرده اند، اطلاعیه سازمان خصوصی سازی فاقد اعتبار و اثر قانونی بوده و هیچ خدشه ای به ساختار مالکیت مخابرات ایران وارد نمی کند و کلیه مفاد قرارداد و واگذاری سهام به قوت خود باقی است.

یادآوری می شود این نامه در خصوص درخواست شفاف سازی ریاست اداره نظارت بر ناشران بورسی به مدیرعامل شرکت مخابرات ایران جهت اعلام هر گونه تغییر در ساختار مالکیت این شرکت بوده است.

101/401

کد خبر: 714170

وب گردی

وب گردی