مانع‌تراشی‌ها در انتقال آب‌خزر مصداق خودتحریمی است

عضو فراکسیون امید مانع‌تراشی‌ها در انتقال آب خزر به استان سمنان را مصداق خودتحریمی دانست و گفت: در حال حاضر سه کشور از منابع آبی خزر برداشت می‌کنند چرا ما در شرایطی که مشکلات جدی در تامین منابع آبی داریم باید خود را از این ظرفیت محروم کنیم.اح

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از ایسنا، احمد همتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سمنان برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه بخش‌هایی از دولت و مجلس با اجرای این پروژه ملی به بهانه‌ای ناصواب، مخالفت می‌کنند.

وی تامین آب را اولویت اساسی استان سمنان دانست و تصریح کرد: برخی‌ها با تحریک دیگران تلاش می‌کنند که در راه اجرای این طرح ملی سنگ‌اندازی کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: اگر یک تعامل و هماهنگی بین بخشی انجام شود با اجرای این طرح ملی می‌توان بخش مهمی از مشکلات استان را مرتفع کرد.

این نماینده اصلاح‌طلب با اشاره به کندی کارهای اجرایی در راه‌اندازی سدهای فینسک و چاشم گفت: این سدها باوجود اینکه مصوبه سفر رئیس‌جمهوری هستند اما روند اجرایی شدن آنها کند است و باید این رویه تغییر کند.

همتی به انتقاد از عدم همراهی بانک‌های بخش خصوصی پرداخت و گفت: این بانک‌ها در استان با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی همراهی نکردند و این در حالی است که عمده این بانک‌ها به نهادهای انقلابی و عمومی وابسته‌اند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از بانک‌های خصوصی خارج از چهارچوب قانونی فعالیت می‌کنند افزود: سیستم بانکی ما به شدت مشکل دارد و باید این سیستم تصحیح شود چرا که با این سیستم بانکی راه به‌جایی نمی‌بریم.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه سهم استان سمنان از صادرات بسیار ناچیز است خاطرنشان کرد: سهم ما از صادرات به هیچ وجه متناسب با ظرفیت‌های این استان نیست.

نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه،اضافه کرد: باید دلایل و چرایی عدم توفیق در صادرات بررسی کارشناسانه شود تا استان از این ظرفیت ویژه بهره بیشتری ببرد.

303/300

کد خبر: 715280

وب گردی

وب گردی