در مناطق محروم کشور مدارس سما احداث می شود

سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده پس از استماع گزارش تفصیلی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر آل طه و روسای واحدهای استان، گفت: با اینکه در استان کرمان 119 واحد دانشگاهی اعم از آزاد، غیرانتفاعی، دولتی و غیردولتی وجود دارد، سهم دانشگاه آزاد اسلامی در این میان موثر است.

دکتر میرزاده افزود: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور 53درصد بود که در حال حاضر به 37درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 15هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی با درجه استادیار به بالا و با دارا بودن 3 سال سابقه کاری در حوزه تحصیلات تکمیلی، می توانند استاد راهنمای دانشجویان دکتری نیز باشند. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ بنیه هیات علمی برای توسعه دوره های دکتری، از شرایط خوبی برخوردار است.

دکتر میرزاده با تاکید بر رعایت استانداردهای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: نسبت استاد به دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی یک به 7/2 است و این در حالی است که این نسبت در دانشگاه های دولتی یک به 5 است.

وی به توسعه علمی، پژوهشی، کارآفرینی و... در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اشاره کرد و گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در مقایسه با دیگر استان ها از وضعیت و شرایط بهتری برخوردار هستند که جا دارد از روسای واحدها و همینطور دکتر آل طه به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، قدردانی کنیم.

دکتر میرزاده افزود: اگرچه هنوز مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله جذب هیات علمی وجود دارد اما براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان سال جمعاً 90 عضو جذب دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان می شوند.

وی با بیان اینکه مجموع جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از هر دو وزارتخانه علوم و بهداشت بیشتر است، بر رعایت تعهدات در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و افزود: از 20هزار عضوی که بنا بود جذب یا ارتقایافته هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شوند، تا به حال 11 هزار جذب یا ارتقاء صورت گرفته است.

وی در ادامه گفنت: برخی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی که مجوز نداشتند، یا در واحدهای هم‌جوار خود ادغام شده‌اند و یا به طور کامل منحل شده اند. از این رو تمامی واحدهای فعال دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور دارای مجوز وزارت علوم تحقیقات فناوری و همینطور مجوز هیات امنای مرکزی دانشگاه هستند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در سازمان سما تاکید بر راه اندازی مدارس است، اظهار داشت: در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان که دانش آموزان از امکانات تحصیلی و آموزشی خوبی برخوردار نیستند، با همکاری دکتر زرهانی به عنوان رئیس سازمان سما، اقدام به نصب کانکس هایی به عنوان کلاس درس برای دانش آموزان کردیم که ساخت و راه اندازی مدرسه برای آنان نیز در دستورکار قرار گرفته است. بنا داریم در مناطق محروم کشور با تاسیس مدارس سما و همینطور آموزشکده های سما در مناطقی که واحد دانشگاهی نیست، در ارتقای شرایط تحصیلی دانش آموزان تحولاتی صورت دهیم.

مصوبات سیزدهمین جلسه هیات امنای استان کرمان

در سیزدهمین جلسه هیات امنا که به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد، تبدیل مرکز کوهبنان به واحد کوچک، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اتفاق آراء به تصویب رسید.

در ادامه احکام اعضای کمیسیون دائمی هیات امنای استان کرمان با تصویب اعضای هیات امنا، تمدید شد.

احکام اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات امنای استان و همچنین درخواست واحد کهنوجچ مبنی بر ایجاد آموزشکده سما نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین احداث مدارس و آموزشکده های سما در مناطق محروم استان کرمان به تصویب اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان رسید.

گفتنی است در جلسه هیات امنای استان کرمان، گزارش کاملی از اجرای مصوبات 12 جلسه هیات امنای گذشته این استان و 24 جلسه کمیسیون دائمی ارائه و گزارش شد که 86درصد مصوبات هیات امنا اجرایی شده است.

200

کد خبر: 715601

وب گردی

وب گردی