تشریح برنامه های واحد دزفول در هفته پژوهش و فناوری

مراسم هفته پژوهش و فناوری سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی(24 لغایت 28 آذر ماه) همگام با ستاد ملی هفته پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستادهای هفته پژوهش و فناوری مستقر در مراکز استانها، برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، همگام با واحدهای دانشگاهی استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز برنامه های هماهنگ شده¬ای برگزار گردید.
دکتر حسن براتی معاون پژوهش و فناوری واحد دزفول در گفتگو با مرکز خبر روابط عمومی برنامه های صورت گرفته هفته پژوهش در این واحد دانشگاهی را به شرح زیر اعلام کرد:
1- برگزاری سخنرانی های علمی، کارگاه های علمی – پژوهشی در سطح واحدتوسط اعضای هیات علمی از دانشکده های فنی ومهندسی، کشاورز، علوم پایه، علوم انسانی، پرستاری و مامایی.
2- شرکت در نمایشگاه های دستاوردهای پژوهشی تهران، استانی(اهواز) و ناحیه شمال استان خوزستان( دانشکده صنعتی جندی شاپور دزفول) و ارائه آخرین دستاوردها و فعالیت های پژوهشی واحد دزفول در آنها. که در نمایشگاه شهرستانی( دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول) واحد دزفول 2 غرفه نمایشگاهی را در اختیار داشت، یک غرفه برای واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحد و یک غرفه دیگر مربوط به خود واحد، که در غرفه خود واحد دزفول دانشجویان انجمن علمی معماری حضوری فعال داشته و در ارائه دستاوردهای پژوهشی واحد دزفول و به ویژه کارهای گروه معماری نقش مهم و بسزایی داشته اند.
3- تجلیل از پژوهشگران برتر اعضای هیات علمی بر اساس شاخص های اعلام شده از طرف سازمان مرکزی دانشگاه و هماهنگی با دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان پژوهشگران در 3 سطح انتخاب و معرفی شده اند. در سطح واحد دانشگاهی، در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، در سطح رقابت بین تمام مراکز آموزش عالی استان( دولتی و غیره دولتی).

دکتر حسن براتی، پژوهشگران برتر و معرفی شده در سطح واحد دزفول در گروه های آموزشی مختلف را چنین معرفی کرد:
1- دکتر مهدی قبیتی حسب – در گروه آموزشی فنی و مهندسی
2- دکتر سعید مشتاقی – در گروه آموزشی فنی و مهندسی
3- سرکار خانم هدی قوامی نیا – در گروه آموزشی علوم پایه
4- دکتر محمود توحیدی – در گروه آموزشی کشاورزی
5- مهندس مجتبی زرگر زاده دزفولی – در گروه آموزشی هنر و معماری
معاون پژوهش و فناوری واحد دزفول، اعضای هیات علمی واحد دزفول را که در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان – به عنوان پژوهشگر برتر استانی- معرفی شده اند را به شرح زیر معرفی نمود:
1- مهندس روح اله عشیری – در گروه آموزشی فنی و مهندسی
2- مهندس مجتبی زرگر زاده دزفولی- در گروه آموزشی هنر و معماری
3- سرکار خانم سیما هاشمی – در گروه آموزشی علوم پزشکی
براتی در خصوص پژوهشگران برتر استان گفت: از 7 نفر پژوهشگر برتر سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، 3 نفر از واحد دزفول معرفی شده و لوح تقدیر، تندیس و جایزه از دبیر هیات امناء استان و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان دریافت نمودند.لازم به توضیح است که مراسم افتتاحیه همایش ملی تحقیقات نوین در شیمی، مهندسی نفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور دکتر زمانی زاده مدیر کل امور پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر زرین آبادی ریاست دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، مدیران عامل شرکت های تابعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و صاحبان صنایع، معاونین پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاه های استان، پژوهشگران و دانشجویان انجام شد.
معاون پژوهش و فناوری واحد دزفول افزود: در بین تمامی مراکز آموزش عالی استان خوزستان( دولتی و غیر دولتی)، در گروه فنی و مهندسی مهندس روح اله عشیری از واحد دزفول با داشتن بالاترین امتیاز پژوهشی به عنوان – پژوهشگر برتر معرفی شد. و از استاندار محترم استان خوزستان لوح تقدیر دریافت خواهند نمود.
لازم به توضیح است که 3 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گروه های فنی و مهندسی، ( واحد دزفول)، علوم پایه (واحد ماهشهر) و علوم انسانی( واحد اهواز) در ستاد هفته پژوهش استان خوزستان ( دانشگاه شهید چمران ) به عنوان پژوهشگر برتر مراکز آموزشی عالی استان معرفی شده است.
دکتر حسن براتی معاون پژوهش و فناوری واحد دزفول گفت: با توجه به فعالیت علمی- پژوهشی و مقالات اعضای هیات علمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در پایگاه های استنادی معتبر دارای رتبه زیر است:
• رتبه اول در بین واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در رتبه 127 کشوری بر اساس شاخص¬های وبومتریک.
• رتبه سوم در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بر اسا پایگاه ISC
• رتبه سوم در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بر اساس SCOPUS
• رتبه سوم در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بر اساس CIVILICA
امید است با همت و تلاش هیات رئیسه، دانشکده¬ها، گروه¬های آموزشی، اعضای هیات علمی و دانشجویان عزیز همواره شواهد شوکوفایی و افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و در سطح ملی و بین المللی باشیم.

200

کد خبر: 716011

وب گردی

وب گردی