دفاع اشتاینمایر از قطعنامه شورای امنیت

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی مانعی اساسی بر سر راه صلح و سازش است و راهکار تشکیل دو کشور را با خطر مواجه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری الفجر، فرانک والتر اشتاینمایر ضمن اعلام حمایت از قطعنامه اخیر شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، تصریح کرد که شورای امنیت بار دیگر موضع همیشگی آلمان مبنی بر مخالفت با شهرک‌سازی و غیر قانونی دانستن آن را مورد تاکید قرار داد.

شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی چهار کشور مالزی، ونزوئلا، نیوزیلند و سنگال در محکوم کردن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و درخواست برای توقف سریع آن را تصویب کرد. ۱۴ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا رای ممتنع داد.

اشتاینمایر همچنین در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت اروپا بی شک در جوی مشوش است و این لزوم خویشتنداری و تلاش برای تثبیت اوضاع را آشکار نی‌کند و باید اتحادیه اروپا راهکارهایی را برای خروج از این بحران ارائه دهد.

وی گفت که از بارزترین مسئولیت‌هایی که به عهده اتحادیه اروپا است تعامل با مساله آوارگان و تلاش برای تقویت امنیت داخلی وخارجی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی و اقتصادی است.

اشتاینمایر خاطر نشان کرد: وقتی ۵۰ درصد یا بیشتر از جوانان در اروپا بیکارند هیچ شور و شوقی برای آنها باقی نمی‌ماند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 716777

وب گردی

وب گردی