افتتاح تالار جاوید در دانشکده هنر و معماری  واحد یادگار امام(ره)

تالار جاوید با ظرفیت 40 نفر در واحد یادگار امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور مسئولان، مدیران، استادان و دانشجویان این مجموعه علمی افتتاح گردید.

به گزارش ایسکانیوز، تالار جاوید واحد یادگار امام شهر ری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در دانشکده هنر و معماری با حضور مسئولان، مدیران، استادان و دانشجویان این مجموعه علمی افتتاح شد.

روند اصلاحات و کیفی سازی، تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت

دکتر امیرمحسن مدنی، رییس دانشکده هنر و معماری ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و مسئولان دانشگاه، از تشکیل تالار جاوید در دانشکده هنر و معماری واحد یادگار امام سخن گفت و اظهار داشت: طرح تالار جاوید از سال گذشته آغاز شد اما برای اجرایی شدن آن از سال گذشته در تلاش هستیم. همچنین این تالار با ظزفیتی حود 40 نفر قابل استفاده تمامی دانشجویان و اساتید این دانشکده خواهد بود.

وی ادامه داد: به جز ارتقاء کیفی آموزش، ایجاد اصلاحات در چهره ظاهری دانشکده هنر و معماری یکی از عملکرد های مفید و موثر دانشکده هنر و معماری بود. در همین راستا با مشورت اعضای هیات علمی گروه های هنری تلاش شد تا براساس الگوهای ایرانی – اسلامی، تغییرات با رنگ آمیزی نرده ها، درها و چهارچوب ها آغاز شود.

وی فعالیت های خود را در دوره ریاست دانشکده هنر و معماری در 3گروه دسته بندی کرد و گفت: فعالیت کمی سازی آموزشی شامل: برنامه ریزی جذب حداکثری دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد رشته های شهرسازی، مدیریت پروژه و ساخت، مکان یابی دفتر کنترل امور کلاس ها با هدف طراحی مکان مناسب جهت راهنمایی دانشجویان و استادان و ساماندهی چیدمان جدید اداره آموزش دانشکده با هدف پاسخگویی به مراجعان و دانشجویان بوده است.

مدنی فعالیت کیفی سازی آموزشی را از جمله برنامه های این دانشکده برشمرد و اضافه کرد: این برنامه ها شامل: تیغه بندی و استاندارد سازی فضاهای آموزشی با هدف ارتقاء کیفیت آموزش با نظر و تایید ریاست واحد، طراحی و راه اندازی سایت کامپیوتر دانشکده با ظرفیت 14 سیستم به انگیزه کم کردن حجم کار واحد آی تی، پیگیری مداوم در انتقال دفتر گروه های تربیت بدنی، معارف و ادبیات به خارج از فضای تخصصی داکشده هنر، اصلاح شماره کلاس ها و فضاهای آموزشی با الگوبرداری از فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی (هنر کاشیکاری عصر صفوی)، انتقال دائم گروه نقشه کشی عمومی و تجمیع آن با گروه طراحی صنعتی و نهادینه سازی آموزش دروس رسم فنی و پرسپکتیو کل رشته های واحد دانشگاهی توسط گروه نقشه کشی عمومی می شود.

رییس دانشکده هنر و معماری فعالیت کیفی سازی عمرانی را شامل:جانمایی، طراحی، تیغه بندی و انتقال آتلیه عکاسی از ساختمان دانشکده مدیریت به داخل دانشکده هنر و معماری، ساماندهی و تغیر چیدمان اتاق استادان و طراحی نمازخانه تک نفره بدون هزینه، اصلاح و تعمیرات اساسی در چشمه های بهداشتی خواهران و برادران، احیاء چشمه های بهداشتی بلا استفاده طبقه چهارم دانشکده که طی سالیان پیش به عنوان انبار اوراق باطله مورد استفاده بود، احیاء لوازم و وسایل آموزشی مستعمل و بازگرداندن به چرخه آموزشی دانشکده، تخریب و بازسازی جان پناه ریو بام ساختمان دانشکده با هدف حفاظت جانی دانشجویان و مراجعه کنندگان، تهیه نقشه های وضع موجود دانشکده هنر و معماری به منظور راهنمایی و تکریم شایسته مراجعان ناآشنا، طراحی و اصلاح هندسی اتاق های مستقر در حوزه ریاست دانشکده هنر با حذف فضاهای بلا ستفاده، کاربردی کردن پایان نامه ها و رساله های دانشجویی با محوریت گرافیک محیطی و زیباسازی فضا، پیگیری بی وقفه در شناسایی و تعیین نماینده به منظور نظارت بر امور پژوهشی استادان در شورای پژوهشی واحد و پیگیری مداوم در تغییر وضعیت سوله نساجی و تبدیل آن به فضای مناسب مورد استفاده گروه تربیت بدنی خواند.

وی خاطر نشان کرد: طراحی و نظارت در انجام اصلاحات معماری حوزه ریاست دانشکده هنر با الگوبرداری از کاشیکاری و آجرکاری گنبد الله (از یادمان دوران صفوی) و برج طغرل (از یادمان های دوران سلجوقی)، با استفاده از آجرهای لعاب دار فیروزه ای و آجرهای سرخ انجام شده است.

وی در پایان گفت: روند اصلاحات و کیفی سازی تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت همچنین عواملی که سبب شد تا این روند اجرایی گردد تعامل؛ تحمل و دوری جستن از تکبر و هم صدایی اعضاء هیات علمی و کارمندان دانشکده هنر و معماری بوده است.

هنر یعنی سخن درون بدون بیان

عبد الرضا فرهادیان، معاونت فرهنگی دانشجویی واحد یادگار امام(ره) در این مراسم به نیابت از ریاست واحد یادگار امام خمینی (ره) به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به این موضوع که دانشکده هنر و معماری با سایر دانشکده های مجموعه متفاوت است گفت: هنر یعنی سخن درون بدون بیان به این معنا که دانشجو با هنر خود هدف و مقصودش را به مخاطب برساند.بعلاوه دانشجویان هنر و معماری در هنگام مناسبت های فرهنگی با سایر دانشجویان متمایز هستند از این نظر که می توانند بیان خود را به واسطه هنرشان نشان دهند. این فعالیت ها می تواند شامل هنرهای خوش نویسی، ترسیمی،هنرهای تجسمی، نقاشی و غیره باشد.

وی ادامه داد: ارزش فعالیت دانشجویان هنر و معماری گاهی از یک مقاله علمی بیشتر می شود زیرا مفهومی را که مخاطب قرار است با خواندن و تحلیل یک مقاله علمی به دست آورد را از طریق حواس بصری به او می آموزد.

وی افزود: از دانشجویان این درخواست را داریم که مسئولان و مدیران مجموعه را مورد بررسی و نقدی سازنده قرار دهند زیرا این نقدها در پایان منجر به رفع نواقص و پیشرفت روز افزون دانشگاه خواهد شد.

وی به فعالیت فرهنگی کانون های هنری دانشکده هنر و معماری اشاره کرد و ادامه داد: کانون اکسیژن و کانون پازل دانشکده هنر طرح های بسیار خوبی ارائه کردند که کارآمد و مفید واقع شد به عنوان مثال گروه تئاتر دانشکده با ایجاد خود کفایی باعث صرفه جویی اقتصادی در هزینه های واحد شد.

200/202

کد خبر: 718097

وب گردی

وب گردی