دی ماهی متفاوت برای معاونان دانشگاه آزاد اسلامی/تصاویر

دی ماه را می توان یکی از پرکارترین روزهای دانشگاه آزاد اسلامی دانست، تصویب بودجه دانشگاه آزاد اسلامی عزم و اراده جدی تمام مسئولان، معاونان و روسای استانی دانشگاه آزاد را می طلبد تا بودجه دانشگاه در زمانی مقرر تصویب و در روزهای ابتدایی سال آتی ابلاغ و اجرایی شود.اما برگزاری نشست های نوبت صبح و عصر هیات های امنای استانی برای تصویب بودجه باعث نشده تا معاونان دانشگاه آزاد اسلامی از امور واحدهای این دانشگاه که در سراسر کشور پراکنده اند، غافل شوند.

به گزارش ایسکانیوز، این روزها جلسات هیات امنای استانی همچون روزهای دیگر سال با حضور معاونان دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تسریع در اداره امور واحدها در حال پیگیری و برگزاری است.

دکتر احسانی معاون اداری مالی و دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، در اولین روزهای دی ماه برای شرکت در هیات امنای استان هرمزگان به این استان سفر کردند.

اهتمام معاونان اداری و مالی واحدهای دانشگاهی نسبت به وصول مطالبات از مهمترین موضوعاتی بود که وی در این جلسه به آن اشاره داشت. در این جلسه، وضعیت مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حضور دکتر احسانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکتر حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت حفظ کیفیت آموزشی بویژه در دوره دکتری تخصصی گفت: تسلط دانشجویان به یک زبان خارجی به منظور استفاده آنان از منابع علمی خارجی الزامی است.

دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه هم پس از همراهی دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات امنای استان کرمان، راهی بندرعباس شد تا در جلسه هم‌اندیشی روسای واحد‌ها و معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در بندرعباس شرکت کند. او در این جلسه از شکل گیری بازارچه‌های فن و هنر مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

دکتر فریدون رهنما رودپشتی معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی هم پاسخ واحد سمنان برای شرکت در مراسم هشتمین جشنواره علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را پاسخ گفت و به این واحد سفر کرد.

او در این همایش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره بحث آموزش، فرهنگ و پژوهش را در سند‌های توسعه خود گنجانده به طوری که طرح‌های ماندگار فرهنگی که دارای بودجه خاصی هم هست، نشان از کارکرد و ماموریت‌گرا بودن این دانشگاه دارد.

از آنجایی که توسعه فعالیت های پژوهشی از سیاست های اصلی دانشگاه به شمار می رود، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری شرکت در چندین جلسه شورای پژوهشی استانی را در دستور کار خود قرار داد.

او در نشست صمیمی اعضای هیات علمی و تجلیل از پژوهشگران بر‌تر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: رویکرد اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس و پایه‌ای که مقام معظم رهبری برای اقتصاد دانش‌بنیان ترسیم کرده‌اند، تعریف شده و در راستای تبدیل دانش به ثروت و تبدیل نتایج پژوهش و فناوری به محصولات تجاری گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

واشقانی فراهانی ثبت اختراعات در تراز ملی و بین‌المللی را یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ذکر کرد و گفت: «در دانشگاه آزاد اسلامی حتی هزینه‌های ثبت اختراع اساتید را نیز معاونت علمی و فناوری پرداخت کرده و علاوه بر آن ۱۰۰ میلیون ریال نیز جایزه نقدی برای عضو هیات علمی مخترع در نظر گرفته می‌شود.

دکتر واشقانی در روزهای گذشته به استان یزد نیز سفر کرد و برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داد. او در جلسه کارگاه سیاست های اقتصاد دانش بنیان که با حضور روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استانهای اصفهان، کرمان، چهارمحال و بختیاری و یزد برگزار شد، گفت: لازمه فعالیت های دانش بنیان انجام تحقیقات اصیل، مأموریت گرا و مسئله محور بوده و موفقیت واحدهای دانشگاهی در انجام فعالیت های دانش بنیان نیازمند حضور اعضای هیأت علمی پویا در کنار دانشجویان مستعد و کوشا است.

مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با سفر به استان فارس در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرد. او در این جلسه گفت: نگاه همه مسئولان به استان فارس و بخصوص شهر شیراز، با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالایی که در این استان در حوزه گردشگری و توریسم وجود دارد، نگاه ویژه‌ای است.

دکتر دادگان معاون ورزشی دانشگاه به همراه مهندس هاشمی در مراسم افتتاح چندین پروژه آموزشی و ورزشی این استان حضور یافتند. با حضور این دو معاون، دو سوله ورزشی به مساحت 2500 مترمربع، پارکینگ دانشجویی به مساحت 18هزار مترمربع و پارکینگ مسقف ویژه کارکنان و اساتید به مساحت هزار مترمربع را در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز افتتاح و کلنگ احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال به مساحت 1500 مترمربع به زمین زده شد.

جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی نیز با حضور حجت الاسلام علی عسکری برگزار شد. او در این جلسه همگرایی نخبگان حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی ضروری است و گفت: تحصیلات تکمیلی یک مزیت فوق العاده برای کشور است و می دانیم که گسترش تحصیلات تکمیلی یک مانع جدی در فرآیند فرار مغزها است و نقش دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این باره با حفظ استانداردهای علمی برای توسعه تحصیلات تکمیلی بر کسی پوشیده نیست.

200

کد خبر: 719180

وب گردی

وب گردی