تسلیت نخست وزیر مالزی به دکتر روحانی

'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی در پیامی به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان ضمن تسلیت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان 'تجسم شجاعت و ابتکار' یاد کرد که برای 'امنیت و رفاه ایران و مردم' تلاش کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا نخست وزیر مالزی در پیام خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران، 'با غم و اندوه عمیق' ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران را به نمایندگی از طرف دولت و مردم مالزی تسلیت گفت و با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کرد.
وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان 'تجسم شجاعت و ابتکار' یاد کرد که با افتخار برای کشور خدمت کرد و زندگی خود را به امنیت و رفاه ایران و مردم' اختصاص داد.
نجیت تون رزاق در این پیام آورده است درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در واقع ضایعه ای بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است.
نخست وزیر مالزی در پیام خود به دکتر حسن روحانی با تاکید بر اینکه مالزی و ایران از دوستی دیرینه ای برخوردار هستند، تصریح کرد روابط دو کشور در طول زمان با تلاش رهبرانی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری اسبق ایران تقویت شده است.
پیش از این نیز 'عنیفه امان' وزیر امور خارجه مالزی در پیامی به دکتر 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با تسلیت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را 'به راستی ضایعه ای بزرگ برای دولت و ملت ایران' دانست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1981 میلادی در دوره ای که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و سال 1994 میلادی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی سفر کرد که با استقبال بالای مقام های این کشور جنوب شرق آسیا مواجه شد.

306/300

کد خبر: 721778

وب گردی

وب گردی