دو مشکل باتری گلکسی نوت 7 مسبب انفجار این گوشی شده است

بر اساس خبرهای وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) که احتمالا به گزارش‌های سامسونگ پیرامون مشکلات باتری گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) پیش از برگزاری کنفرانس خبری این شرکت دست پیدا کرده است، آخرین پرچمدار غول کره‌ای از سری نوت به دلیل داشتن دو مشکل جداگانه در باتری خود به سمت نابودی کشانده شد. گفتنی است تاکنون تنها دو مشکل باتری گلکسی نوت 7 کشف شده‌اند و بعید نیست تا دلایل انفجار بیش از این موارد باشند.

به گزارش ایسکانیوز، گزارش مرتبط با دو مشکل باتری گلکسی نوت 7 که توسط سه شرکت تحلیلی و امنیتی مستقل منتشر شده است، به مشکلات کوله باری از باتری‌های ساخته شده برای پرچمدار ناموفق سامسونگ، به دست سامسونگ اس دی آی (Samsung SDII) اشاره می‌کند. از قرار معلوم باتری‌ طراحی شده، برای بدنه گلکسی نوت 77 بیش از اندازه بزرگ بوده و با فشار آمدن به آن‌ زیر یک فضای کوچک، ابتدا شدیدا داغ شده و بعد از آتش‌گرفتن منفجر می‌شده است.

دیگر مشکل به زمانی برمی‌گردد که سامسونگ تصمیم گرفت تا تهیه باتری گوشی را به یک تامین‌کننده دیگر لوازم اولیه خود، یعنی امپرکس (Amperex) بسپارد. همانطور که می‌دانید بعد از نخستین انفجارها، سامسونگ تصمیم گرفت تا گوشی‌ های گلکسی نوت 7 را از بازار جمع‌آوری کرده و با تعویض باتری‌های دستگاه‌‌ها، آن‌ها را مجددا به دست کاربران بازگرداند. از قرار معلوم سری دوم باتری‌های تولیدشده به دست امپرکس هم از نقص تولید نامشخصی زجر می‌بردند، مشکلی که به علت افزایش خط تولید باتری‌ها در زمان عدم آمادگی آن‌ها برای تولید به صورت عمده ایجاد شده است. به عبارت دیگر دو دلیل جداگانه و ایجاد شده توسط دو تامین‌کننده متفاوت، اتفاق یکسانی را سبب شده‌ و با ایجاد دو مشکل باتری گلکسی نوت 7 ، پرچمدار قدرتمند سامسونگ را به سمت پوچی سوق دادند.

دو مشکل باتری گلکسی نوت 7 ضرر چند میلیارد دلاری برای سامسونگ برجای گذاشتند

از قرار معلوم در جریان دو مشکل باتری گلکسی نوت 7 و دو بار فراخوان کلی برای بازگرداندن دستگاه‌ها به شرکت، سامسونگ چیزی حدود 5 میلیارد دلار ضرر دیده است. علاوه بر عقب‌ افتادن نقشه راه سامسونگ برای دست یافتن به فروشی عالی و رکورد زدن در زمینه فروش یک پرچمدار، موضوع دیگری که هنوز یک بام و دو هوا مانده، مسئله محبوبیت جهانی سامسونگ است. آیا کاربران باز هم به پرچمداران بعدی سامسونگ روی خوش نشان خواهند داد؟ همه چیز در کنفرانس خبری روز دوشنبه در شهر سئول، پیرامون دلیل انفجار گلکسی نوت 7 معلوم خواهد شد. باید دید آیا سامسونگ قادر است تا اذعان عمومی و همچنین رسانه‌های جمعی را با دلایل خود و نقشه راهش برای پرچمدار بعدی قانع کند یا خیر.

200/202

منبع: گجت نیوز

کد خبر: 724585

وب گردی

وب گردی