روسیه در برابر خطر محرومیت از 2 المپیک

در حالیکه کمیته تحقیقات مستقل آژانس مبارزه با مواد نیروزا (وادا) درگیر بودن بیش از 1000 ورزشکار روسیه در پرونده استفاده از مواد نیروزا را مطرح می کند، این کشور در برابر خطر دو محرومیت کامل المپیکی دیگر قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، اکنون پیشنهاد یک مقام ورزشی آلمان می تواند مانند قبل پرونده محرومیت دیگری را برای روسیه بگشاید.
روسیه با اتهام دوپینگ سازمان یافته بین ورزشکاران این کشور نتوانست با کاروان کامل در رقابت های المپیک ریو 2016 شرکت کند و همچنین از مسابقات پارالمپیک سال گذشته در برزیل به صورت کامل محروم شد، در حالیکه مقام های روسی بارها این ادعاها را رد کرده و بر آمادگی همکاری با وادا در این زمینه تاکید می کنند.
آلفونس هرمان رئیس کمیته المپیک آلمان از احتمال محرومیت روسیه از حضور در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ و بازی های تابستانی توکیو در سال های 2018 و 2020 خبر داده است.
تارنمای روسی ار.اسپورت روز دوشنبه به نقل از این مقام آلمانی نوشت: اگر نتیجه تحقیقات نشان دهد، مقام های تشکیلات ورزشی روسیه بطور منظم از استفاده از مواد نیروزا توسط ورزشکاران این کشور حمایت کرده اند، باید تیم های المپیک روسیه از شرکت در رقابت های زمستانی پیونگ چانگ و بازی های تابستانی توکیو محروم شوند.
رئیس کمیته المپیک آلمان گفت که محروم کردن روسیه از شرکت در بازی های المپیک پیونگ چانگ و توکیو پیام صریح ابراز انزجار و غیرقابل قبول بودن استفاده از مواد نیروزا را بازتاب خواهد داد.
وی افزود: اگر نتایج تحقیقات نشان دهد، کمیته المپیک روسیه درگیر دوپینگ ورزشکاران بوده است، اعلام محرومیت عادلانه خواهد بود.
روسیه یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی جهان در رشته های مختلف ورزشی سال گذشته شاهد محرومیت کامل سه تیم پرافتخار دو ومیدانی زنان و مردان و وزنه برداری از حضور در رقابت های ریو 2016 و همچنین ممنوعیت کامل شرکت ورزشکاران پارالمپیکی در رقابت های برزیل به اتهام استفاده گسترده از مواد نیروزا بود.
کمیته تحقیقات مستقل آژانس مبارزه با مواد نیروزا (وادا) به تازگی در گزارش خود اعلام کرد: بیش از یکهزار ورزشکار روس درگیر مساله استفاده از مواد نیروزا و تغییر نمونه های آزمایشگاهی هستند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از این گزارش نوشت: بیش از یکهزار ورزشکار روس از حدود 300 رشته ورزشی درگیر مساله تغییر نمونه های آزمایشگاهی برای تحقیق در باره دوپینگ هستند.
در گزارش گفته شده است: باز بودن درب های ظروف حاوی نمونه های آزمایشگاهی، خراشیدگی درون ظرف، وجود لکه ها و نامعلوم بودن وضع دی.ان.ای دلایل تغییر نمونه های ورزشکاران محسوب می شود.
در همین حال، کمیته بازپرسی دادستانی روسیه تحقیقات در باره استفاده ورزشکاران روس از مواد نیروزا را شروع کرده است.
روزنامه روسی نوویه ایزوستیا به نقل از سوتلانا پترنکو رئیس بخش رسانه ای کمیته بازپرسی دادستانی روسیه نوشت: شماری از مقام های ارشد وزارت ورزش روسیه و نیز حدود 60 ورزشکار در مورد امکان استفاده از مواد نیروزا مورد بازجویی قرار گرفته اند.
روسیه پیشتر با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران این کشور مبنی بر استفاده از مواد نیروزا و اعلام محرومیت های پیاپی یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است، ولی در باره آنها اقدامی نمی شود.

604/601

کد خبر: 725091

وب گردی

وب گردی