ژاپنی‌ها هم نسبت به حضور ترامپ در کاخ سفید نگران شدند

براساس نظرسنجی خبرگزاری "کیودو" که امروز (یکشنبه) و شنبه صورت گرفت، مشخص شد اکثر ژاپنی‌ها نگران این هستند که دولت ترامپ یک بی ثباتی جهانی ایجاد کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری کیودو، تنها ۱ / ۱۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی تلفنی سراسری گفتند که نگران دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیستند.

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی، حمایت‌ها از کابینه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن ۶ / ۵۹ درصد است که ۸ / ۴ درصد از نظرسنجی ماه قبل بیشتر شده است. میزان نارضایتی نیز ۲ / ۲۷ درصد است.

درباره روابط میان ژاپن و آمریکا نیز ۶ / ۵۲ درصد از شرکت کنندگان پیش بینی کردند که روابط دو کشور رو به وخامت می‌رود، ۴ / ۳۴ درصد گفتند که روابط دو جانبه به همین شکل می‌ماند و ۵ / ۴ درصد نیز گفتند که بهتر می‌شود.

درباره سایر مسائل نیز، ۳ / ۶۳ درصد گفتند که موافق ایجاد یک سیستم دائمی برای اجازه دادن به کناره گیری امپراتورهای بعدی و همچنین امپراتوری کنونی آکیهیتو بجای یک قانون ویژه که فقط یکبار مورد استفاده قرار بگیرد، هستند درحالیکه ۹ / ۲۶ درصد نیز گفتند که از برنامه دولت برای ایجاد چنین قانونی حمایت می‌کنند.

کد خبر: 727008

وب گردی

وب گردی