۷۰ درصد تشخیص های بالینی پزشکان نیازمند آزمایش است

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، گفت: ۷۰ درصد تشخیص های بالینی نیازمند کار آزمایشگاهی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید مهدی بوترابی افزود: این کنگره با هدف ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و ارائه مقالات و پنل های علمی بر اساس مطالب روز دنیا برگزار می شود.

این دکترای علوم آزمایشگاهی و میکروب شناسی، گفت: تشخیص آزمایشگاهی یک بخش بسیار مهم از تشخیص بالینی را تشکیل می دهد و خیلی از بیماری ها امروزه بدون انجام آزمایش تشخیص داده نمی شود.

بوترابی با عنوان این مطلب که ۷۰ درصد تشخیص های بالینی نیازمند تشخیص آزمایشگاهی است، تاکید کرد: آنچه مسلم است آزمایشگاه به عنوان یک ابزار مهم در غربالگری ،تشخیص،و پایش و بیماری ها نقش خیلی زیادی دارد و نتایج آزمایشگاهی می تواند در تصمیم گیری بالینی پزشکان بسیار کمک کننده باشد.

وی افزود: برای اولین بار ۲۲ محور کنگره را بر اساس موضوعاتی که در حال حاضر در دنیا بحث می شود و بیشتر در کشورمان کاربرد دارد، انتخاب کرده ایم. ضمن اینکه ۷ محور از ۲۲ محور مربوط به مدیریت آزمایشگاهی است که شامل چالش ها و نیازهای آینده آزمایشگاه، مدیریت علمی در آزمایشگاه، نظام آزمایشگاه در دنیا و ایران، و...، است.

بوترابی گفت: با توجه به حضور اساتید خارجی در کنگره پیش رو، این مسئله می تواند نقش بسزایی در افزایش دانش و آگاهی همکاران آزمایشگاهی ما داشته باشد، ضمن اینکه کنگره نیز دارای امتیاز بازآموزی برای همکاران است.

دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از ۳۱ فروردین تا سوم اردیبهشت ۹۶ در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

701/700

کد خبر: 727656

وب گردی

وب گردی