رسالت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم و دانش برتر است/ آیت الله هاشمی کارهای ماندگار و زیربنایی بسیاری برای کشور انجام دادند

عضو هیات امنای استان قزوین گفت: رسالت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی که این روزها توسط دکتر میرزاده و مدیرانی چون دکتر موسی خانی در حال پیگیری است تولید علم و دانش برتر است. این دانش، دانش اقتصادی و دانش قدرت خوانده می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر غلامعلی افروز عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در جلسه هیات امنای این استان ضمن قدردانی از دکتر موسی خانی دبیرهیات امنای استان قزوین گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین تعداد قابل توجهی مرکز پژوهشی وجود دارد، نکته مهم این است که فعالیت های پژوهشی همانند آموزش نبوده و ممکن است چند سال زمان نیاز داشته باشد تا آثار آن به بار بشیند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های برتر دنیا در حال حاضر دارای سه رسالت هستند که بهتر است دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر روی این وجه تمایزها بیشتر تحقیق کند، گفت: دانشگاه های دنیا را می توان از نظر کارکرد به سه گروه دانش افزایی عمومی، تربیت نیروی متخصص و تولید علمی دسته بندی کرد.

دکتر افروز با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ایجاد اشتغال ایجاد نشده است، گفت: رسالت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی که این روزها توسط دکتر میرزاده و مدیرانی چون دکتر موسی خانی در حال پیگیری است تولید علم و دانش برتر است. این دانش، دانش اقتصادی و دانش قدرت خوانده می شود

وی ادامه داد:استادان ما در دانشگاه ها باید افرادی خلاق باشند و ما باید به دنبال تربیت پژوهشگر خلاق و متفکر باشیم ، خوشبختانه تا کنون دانشگاه آزاد اسلامی پیشرفت های زیادی در زمینه تولیدات و اختراعات برتر داشته است.

وی با اشاره به عملکرد موفق برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در امور پژوهشی و تولید علم گفت: باید برای افزایش تولید دانش و پویایی بیشتر مراکز تحقیقاتی، نگاه خاصی به بودجه این واحدها داشت، حتی از بودجه دولت یا گرنت های خارجی در این زمینه استفاده کرد.

دکتر افروز با اشاره به تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آموزش عالی کشور گفت: زمانی که آیت الله هاشمی در نماز جمعه سال 61 صحبت از تاسیس دانشگاه کردند، کمتر از 10 درصد از دیپلمه ها می توانستند وارد دانشگاه شوند. اما امروز خوشبختانه به ازای هر داوطلب یک صندلی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باقیات صالحات برای آیت الله هاشمی است، افزود: ایشان کارهای ماندگار و زیربنایی بسیاری برای کشور انجام دادند که یکی از آنها دانشگاه آزاد اسلامی است.، زمانی که ایشان طرح مترو را مطرح کردند با مخالفان بسیاری روبرو شدند اما امروز بسیاری به این موضوع اذعان دارند که اگر مترو نبود کلانشهر تهران با مشکلات پیچیده تر ترافیکی روبرو می شد.

200

کد خبر: 727871

وب گردی

وب گردی