دولت در راستای کاهش آلودگی هوا حرکت می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اجرایی شدن طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده به دولت در راستای کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در حال حاضر برخی کامیون‌ها و کشنده‌های در حال تردد در جاده‌ها فرسوده‌اند و مصرف سوخت آنها به ۶۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه کشنده‌های جدید با حجم موتور و قدرت بیشتر آلایندگی کمتری تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: مصرف سوخت کشنده‌های جدید با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت به حدود ۳۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خودروسازان داخلی ظرفیت تولید ۴۰ هزار دستگاه کامیون و کشنده را در سال دارند با این حال محدودیت ما در این حوزه مربوط به تامین تسهیلات مالی مورد نیاز برای نوسازی خودروهای فرسوده است.

وی افزود: علاوه بر آغاز طرح نوسازی کامیون‌ها و کشنده‌های فرسوده طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز در حال اجراست و تا پایان سال ۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی خواهد شد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه بعد از اجرایی شدن برجام قراردادهای جدیدی بین خودروسازان داخلی و خارجی از جمله بین شرکت سایپا دیزل با ولوو منعقد شده است، تصریح کرد: کامیون‌ها و کشنده‌های مورد نیاز در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق خودروهای تولیدی در همین شرکت‌های داخلی تامین خواهد شد.

101/401

کد خبر: 728475

وب گردی

وب گردی